Wat wil je dat een bezoeker doet op je website: heb je dat inzichtelijk?

Wat wil je dat een bezoeker doet op het moment dat hij op jouw site komt? Heb je daar al eens over nagedacht? Of ben je gewoon begonnen met bouwen. In dit blog laten we zien waarom het slim is om te starten aan de tekentafel!

Wanneer je een website laat ontwerpen is het belangrijk om op voorhand te bepalen wat het doel is van je website. Wat wil je dat een bezoeker op je website doet? Wil je dat de bezoeker zich inschrijft voor je nieuwsbrief? Wil je dat ze een bepaalde weggever downloaden? Wil je dat ze contact met je opnemen?

Hierover nadenken is belangrijk, want dit bepaalt hoe de structuur van je website ingericht moet worden. Daarnaast wil je natuurlijk dat een bezoeker zo lang mogelijk op je website blijft. Maar wat kun je er nu aan doen om bezoekers zo lang mogelijk vast te houden? In dit blog leggen we het aan je uit.

Naar de tekentafel

Het is ontzettend verleidelijk om direct te starten met de inrichting van je site wanneer je de inloggegevens hebt gekregen van het CMS waar je mee werkt. Toch is dit niet verstandig. Wij adviseren altijd om te starten aan de tekentafel. Een paar grote vellen met papier. Denk eens na: hoe moet je site eruit zien. Wat is het doel van de verschillende pagina’s? Elke pagina op je website heeft een ander doel. Een opt-inpagina moet zorgen voor inschrijvingen op je mailinglijst, dat is helder. Maar wat wil je met je homepage?

Goed nadenken over stappen

Op veel websites zie je direct de optie tot het aanvragen van een offerte of het opnemen van contact. De vraag is of dit niet een brug te ver is op het moment dat een bezoeker voor het eerst op de site komt. Het is een beetje alsof je de winkel inloopt en de verkoper direct naast je staat met een pinautomaat. Het is prettiger wanneer de verkoper je eerst dingen vertelt over het product of de dienst en laat zien dat hij de expertise heeft om je te helpen.

Denk na over de tussenstap: is het een idee om een weggever aan te bieden waardoor je de bezoeker langzaam warm maakt voor jouw producten. Denk hierbij aan een gratis videoserie, een challenge of een e-book.

De relatie versterken middels een funnel

Download iemand de weggever dan staat hij/zij op jouw mailinglijst. Vanuit hier kun je mails versturen met waardevolle informatie.

Vergeet niet dat ieder mens op een ander moment aanhaakt in het koopproces. Wist je bijvoorbeeld dat er vier typen bezoekers zijn op een website. Deze bezoekers maken op basis van verschillende factoren beslissingen op je website. Deze bezoekers onderscheiden we als:

Neem deze vier typen bezoekers mee in de afwegingen die je maakt met betrekking tot je website, funnel en vervolgstappen.

Wat wil je dat een bezoeker doet op je website:

Expert status opbouwen

Je bouwt met je website aan een expert status door blogs te schrijven en kennis te delen. Dit kan één van de doelen zijn van je website. Wil je dit, dan heb je een strategie nodig? Welke blogs schrijf je en hoe zorg je dat mensen ze lezen? De kunst is om jouw expertise te delen met bezoekers zodat ze warm draaien voor jouw product of dienst.

Hoe doet SYS dit?

Op de site van SYS delen wij onze kennis in blogs. Daarnaast download je via onze site de checklist ‘meer resultaat uit je website’. Vervolgens sta je op de mailinglijst. Wij delen twee keer per week praktische tips, blogs en informatie met onze volgers. De vervolgstap is een analyse van je huidige website. Voor een superlaag instapbedrag analyseren wij je website. Het einddoel is uiteraard dat mensen een website/platform afnemen via SYS.

Bouw aan een platform met SYS

Naast een inrichting waarmee je de bezoeker aan de hand neemt is het ook fijn wanneer je een systeem neerzet wat goed werkt. Zowel voor jou als voor je bezoeker. Ook dat draagt bij aan het gevoel wat een bezoeker overhoudt aan de samenwerking met jou. Dit kan bijvoorbeeld door dingen als:

Wil je dit? Kies dan voor een site van SYS Platform. We helpen je inzichtelijk te maken welke stappen een bezoeker moet zetten op je site. Dit vertalen we naar een praktisch plan.

Gerelateerde blogs

In de kennisbank van SYS Platform vind je tientallen handige blogs met tips en informatie. Heb je deze blogs al gelezen:

GRATIS ADVIES INWINNEN?

Plan een afspraak met een website expert!

De afgelopen jaren hebben we meer dan 1000 websites geanalyseerd en verbeterdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt). Laat ons je helpen met een vrijblijvend adviesgesprek. Plan nu nog een afspraak in!

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Vergelijkingen
  • Website maken
  • Website optimaliseren
Google Search Console: wat is het en hoe werkt het?
Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?
Of je nou een visite kaartje hebt, een webshop, of een platform voor online trainingen; iedereen wilt meer bezoekers naar zijn website! Er zijn talloze manieren om verkeer naar je website te genereren, en niet elk type bezoeker is hetzelfde. Maar dan is natuurlijk wél ...
Je website aanmelden bij Google
Waarom word ik niet gevonden op Google?
In de moderne wereld is online vindbaarheid essentieel voor het succes van jouw bedrijf. Klanten zoeken dagelijks op Google naar oplossingen voor hun problemen, zo ben jij (hopelijk) ook op dit blogartikel terecht gekomen. Hoe zorg je ervoor dat jouw website hoger in de zoekresultaten ...
Meer succes behalen met klanten
In 3 stappen succesvoller worden dankzij klanten
Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw klanten succesvoller worden? Want het succes van klanten is ook jouw succes. Luister naar wat jouw doelgroep nodig heeft en behaal betere resultaten met jouw klanten. Lees de 3 handige stappen voor meer succes.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

SYS Platform draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders