Wat wil je dat een bezoeker doet op je website: heb je dat inzichtelijk?

Wat wil je dat een bezoeker doet op het moment dat hij op jouw site komt? Heb je daar al eens over nagedacht? Of ben je gewoon begonnen met bouwen. In dit blog laten we zien waarom het slim is om te starten aan de tekentafel!
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Wanneer je een website laat ontwerpen is het belangrijk om op voorhand te bepalen wat het doel is van je website. Wat wil je dat een bezoeker op je website doet? Wil je dat de bezoeker zich inschrijft voor je nieuwsbrief? Wil je dat ze een bepaalde weggever downloaden? Wil je dat ze contact met je opnemen?

Hierover nadenken is belangrijk, want dit bepaalt hoe de structuur van je website ingericht moet worden. Daarnaast wil je natuurlijk dat een bezoeker zo lang mogelijk op je website blijft. Maar wat kun je er nu aan doen om bezoekers zo lang mogelijk vast te houden? In dit blog leggen we het aan je uit.

Naar de tekentafel

Het is ontzettend verleidelijk om direct te starten met de inrichting van je site wanneer je de inloggegevens hebt gekregen van het CMS waar je mee werkt. Toch is dit niet verstandig. Wij adviseren altijd om te starten aan de tekentafel. Een paar grote vellen met papier. Denk eens na: hoe moet je site eruit zien. Wat is het doel van de verschillende pagina’s? Elke pagina op je website heeft een ander doel. Een opt-inpagina moet zorgen voor inschrijvingen op je mailinglijst, dat is helder. Maar wat wil je met je homepage?

Goed nadenken over stappen

Op veel websites zie je direct de optie tot het aanvragen van een offerte of het opnemen van contact. De vraag is of dit niet een brug te ver is op het moment dat een bezoeker voor het eerst op de site komt. Het is een beetje alsof je de winkel inloopt en de verkoper direct naast je staat met een pinautomaat. Het is prettiger wanneer de verkoper je eerst dingen vertelt over het product of de dienst en laat zien dat hij de expertise heeft om je te helpen.

Denk na over de tussenstap: is het een idee om een weggever aan te bieden waardoor je de bezoeker langzaam warm maakt voor jouw producten. Denk hierbij aan een gratis videoserie, een challenge of een e-book.

De relatie versterken middels een funnel

Download iemand de weggever dan staat hij/zij op jouw mailinglijst. Vanuit hier kun je mails versturen met waardevolle informatie.

Vergeet niet dat ieder mens op een ander moment aanhaakt in het koopproces. Wist je bijvoorbeeld dat er vier typen bezoekers zijn op een website. Deze bezoekers maken op basis van verschillende factoren beslissingen op je website. Deze bezoekers onderscheiden we als:

Neem deze vier typen bezoekers mee in de afwegingen die je maakt met betrekking tot je website, funnel en vervolgstappen.

Wat wil je dat een bezoeker doet op je website:

Expert status opbouwen

Je bouwt met je website aan een expert status door blogs te schrijven en kennis te delen. Dit kan één van de doelen zijn van je website. Wil je dit, dan heb je een strategie nodig? Welke blogs schrijf je en hoe zorg je dat mensen ze lezen? De kunst is om jouw expertise te delen met bezoekers zodat ze warm draaien voor jouw product of dienst.

Hoe doet SYS dit?

Op de site van SYS delen wij onze kennis in blogs. Daarnaast download je via onze site de checklist ‘meer resultaat uit je website’. Vervolgens sta je op de mailinglijst. Wij delen twee keer per week praktische tips, blogs en informatie met onze volgers. De vervolgstap is een analyse van je huidige website. Voor een superlaag instapbedrag analyseren wij je website. Het einddoel is uiteraard dat mensen een website/platform afnemen via SYS.

Bouw aan een platform met SYS

Naast een inrichting waarmee je de bezoeker aan de hand neemt is het ook fijn wanneer je een systeem neerzet wat goed werkt. Zowel voor jou als voor je bezoeker. Ook dat draagt bij aan het gevoel wat een bezoeker overhoudt aan de samenwerking met jou. Dit kan bijvoorbeeld door dingen als:

Wil je dit? Kies dan voor een site van SYS Platform. We helpen je inzichtelijk te maken welke stappen een bezoeker moet zetten op je site. Dit vertalen we naar een praktisch plan.

Gerelateerde blogs

In de kennisbank van SYS Platform vind je tientallen handige blogs met tips en informatie. Heb je deze blogs al gelezen:

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Vergelijkingen
  • Website maken
  • Website optimaliseren
Vanessa en Maarten met SYS Master Patries - SYS Platform
Van gratis challenges tot het verkopen van een succesvol boek

SYS Master Patries deelde haar transformatie en ervaringen met intermittent fasting via social media. Terwijl ze zich steeds lekkerder in haar vel begon te voelen maakte ze ook de stap om andere vrouwen te helpen met een vaste leefstijl. Door klein te beginnen en gratis challenges te geven via Facebook haalde ze hier en daar een nieuwe klant. Langzaam bouwt ze haar bedrijf steeds verder op en komen er steeds meer klanten binnen. Ook de vraag naar een eigen boek werd steeds vaker gesteld. En die is er nu, haar boek: Heel Holland Vast.

Vernieuwde afrekenpagina SYS Platform
Website conversie verhogen in 3 stappen

Ben jij coach of opleider en bied jij diensten of producten aan via jouw website? Dan is het hebben van een goede afrekenpagina cruciaal. Dit is dé stap om van jouw bezoeker een klant te maken. Met onze nieuwste updates kun je op drie manieren het conversiepercentage flink verhogen!

Laura Langens
Meer dan 13.000 kinderboeken verkopen via je website

Door de lockdown moest het kinderatelier van Laura sluiten. Ze ging door met een nieuw plan en raakte geïnspireerd door de woorden van haar 7 jarige dochter: “Mama, wat is jouw droom? Hoe zorg je nu dat jouw dromen uitkomen?”. In een jaar tijd schreef ze 4 kinderboeken over de wet van aantrekkingskracht en heeft ze bijna 13.000 boeken verkocht! Lees en bekijk het inspirerende SYS Master verhaal van Laura Langens.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download de gratis Checklist

Meer Resultaat uit je Website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches