Door een kassakoopje of een one click upsell toe te voegen aan je betaalproces verhoog je op een eenvoudige manier je omzet. Beide zijn vormen van upsells die ervoor zorgen dat een klant een extra product aanschaft terwijl hij in de afrekenfase zit.
Vergelijkbaar met een kassakoopje in de winkel
Je kent vast het kassakoopje wat je in de meeste winkels tegenkomt. Je bent klaar met boodschappen doen en je gaat met je volle winkelwagen richting de kassa. Net voordat je gaat afrekenen kom je langs schappen met de welbekende kassakoopjes. Dit is precies wat we bedoelen, alleen in dit geval praten we in dit geval over een online kassakoopje. Dit wordt ook wel een order bump genoemd.
Een voorbeeld van een kassakoopje
Denk even aan de supermarkt. Je staat in de rij te wachten en ziet naast de kassa een schap met rollen pepermunt, mentos en kauwgum. Eigenlijk wilde je niks meenemen, maar een stemmetje in je hoofd zegt: ‘ah joh, die rol mentos is maar 1 euro. Gun jezelf dat nu maar!’ En voor je het weet sta je buiten met een rol mentos. Qua geld maakt het niet uit, zeker niet wanneer je het vergelijkt met alles wat er al in je winkelwagen ligt.
Zo gaat het ook met het online kassakoopje. De klant is al klaar met winkelen, komt op de betaalpagina terecht en ineens is daar een mooie aanbieding. Het enige wat de klant hoeft te doen is een vinkje zetten en het wordt toegevoegd aan de bestelling. De klant hoeft er niet eens voor van de betaalpagina af. Als de klant het product niet wil, dan zet hij of zij geen vinkje, maar klikt gewoon op betalen.
Waarom een kassakoopje toevoegen aan je betaalpagina?
Als jouw klant al heeft besloten om een bepaald bedrag te betalen, dan verandert zijn kijk op de situatie. In het Engels noemen we dit irrational escalation. Wat er gebeurt is dat je het bedrag van het kassakoopje in je hoofd vergelijkt met de totaalinvestering. Koop je een product van € 200,- en krijg je een aanbieding voor een kassakoopje van € 1 dan is dit een bedrag wat geen pijn doet. Dus gooi je dit product zonder na te denken in je virtuele winkelwagen.
Voor de koper moet het voelen alsof de aanbieding te goed is om te laten liggen. Het totaalbedrag wordt er namelijk nauwelijks door beïnvloed.
Wat is een one click upsell?
Een one click upsell is een verkooptechniek waarmee je met één muisklik een ander product kunt toevoegen aan je winkelmandje. Dit zorgt vaak voor een hoge conversie, omdat het voor de koper aantrekkelijk en gemakkelijk wordt gemaakt om een nieuw en bijpassend product te bestellen. Alle gegevens zijn al door de klant ingevuld en het enige wat de klant nog hoeft te doen is een product bij te bestellen, door één simpele klik op de muis.
Op een rij zijn dit de stappen:
- Bezoeker koopt product (met of zonder kassakoopje)
- Bezoeker vult zijn gegevens in en betaalt
- Bezoeker krijgt dan een aanbieding om nog een product toe te kopen voor een mooie prijs.
- Dit bedrag wordt geïncasseerd via automatisch incasso
Het verschil tussen het kassakoopje en de one click upsell zit dus in het moment van betalen en de wijze van betalen.
Hoe voeg je een kassakoopje toe aan je betaalpagina?
Om een kassakoopje of een one click upsell toe te voegen aan een proces heb je een goed betaalsysteem nodig. Dit kan met systemen als Plug & Pay, Peggy Pay maar ook met het systeem van SYS. Hier voeg je eenvoudig een kassakoopje of een one click upsell toe aan je betaalproces.
Via deze link kun je een voorbeeld zien van hoe wij dit toepassen bij SYS. Bij het aanvragen van een website analyse wordt er een aanbod gedaan voor het volgen van een online training. Door het zetten van één simpel vinkje wordt de online training toegevoegd aan je bestelling.
Kies voor een website van SYS platform
Wil je echt serieuze stappen zetten met je website, dan is het belangrijk dat je kijkt naar de lange termijn en dat je kiest voor een goed systeem. Natuurlijk kun je kiezen voor de goedkoopste oplossing, maar dan loop je uiteindelijk toch aan tegen problemen, vooral als jouw bedrijf groeit.
Het SYS platform kan dan een oplossing bieden. Het is geschikt voor coaches en opleidingsinstituten die zelfstandig hun eigen platform willen beheren. Geen gedoe meer met technische functionaliteiten zodat je tijd overhoudt om jouw bedrijf te laten groeien.
Gerelateerde blogs
In de kennisbank van SYS Platform vind je tientallen handige blogs met tips en informatie. Heb je deze blogs al gelezen: