Betaalsysteem voor je website: hier moet je rekening mee houden

Met een betaalsysteem laat je bezoekers betalen via je website zonder dat je een hele webshop hoeft te bouwen. De bezoeker komt op je site, rekent af en jij hebt het geld op je rekening? Maar hoe kies je een goed betaalsysteem? Aan welke voorwaarden moet dit voldoen? Je leest het in dit blog.

Als je diensten of producten wilt verkopen via jouw website, dan heb je een betaalsysteem nodig. Er zijn veel mogelijkheden waar je uit kunt kiezen, maar hoe weet je nu wat de beste optie is? Bij het kiezen van een betaalsysteem voor je website loop je tegen de volgende zaken aan:

  • Het is vaak ingewikkeld om op te zetten en te implementeren;
  • Je hebt meerdere systemen nodig;
  • De maandelijkse kosten zijn in de meeste gevallen hoog;
  • Of je draagt een percentage af per betaling.

In dit blog leggen we je uit wat er belangrijk is bij het kiezen van een betaalsysteem, waarom je een betaalsysteem nodig hebt en welk betaalsysteem het beste is voor je website. Aan het einde van dit blog weet je precies wat je nodig hebt om klanten via jouw website betalingen te laten doen.

Betaalsysteem voor je website

Wanneer heb je een betaalsysteem nodig?

Verkoop jij een dienst of product via jouw website? Dan kun je niet zonder een betaalsysteem. Een webshop laten bouwen omdat je twee producten hebt is overdreven, dus dat wil je niet. Daarom is een betaalsysteem dat je kunt koppelen aan je website voldoende. Je kunt aparte betaalsystemen via jouw website koppelen aan Mollie. Betalingen komen dan direct binnen. Als je een product of dienst verkoopt dan kun je niet meer zonder een betaalsysteem; tegenwoordig wordt bijna alles online afgerekend.

Je moet het voor de bezoeker van jouw website zo gemakkelijk mogelijk maken. Als het te ingewikkeld is om via jouw website een dienst of product af te nemen, dan zal een potentiële klant snel afhaken. Het draagt niet bij aan de gebruikerservaring van de bezoeker en alles wat deze wil is dat het zo gemakkelijk mogelijk gemaakt wordt

Niet alleen is het voor de bezoeker fijn, het scheelt jou ook veel werk. Je bent namelijk in staat om de bezoeker van jouw website door te verwijzen naar een pagina waar alle informatie over de dienst of het product te vinden is en waar ze het gelijk kunnen afnemen.

Waar moet je aan denken bij het kiezen van het beste systeem?

Er zijn een paar essentiële zaken waar je aan moet denken als je kiest voor een betaalsysteem. Eén van de belangrijkste punten is het gebruikersgemak. Niet alleen voor je klant, maar ook voor jezelf. Het systeem dat je kiest moet gemakkelijk in gebruik zijn. Het is de bedoeling dat jouw website ervoor zorgt dat het leven van de bezoeker makkelijker gemaakt wordt. Voor een potentiële klant moet het dus super gemakkelijk zijn om een betaling via jouw website te doen. De betaling alleen is al een drempel voor een klant; door het betaalproces zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen hou je de klant binnen. Levert het frustratie op, dan haakt de klant af.

Ook voor jou moet het betaalsysteem gemakkelijk in beheer zijn. Je moet het systeem begrijpen, de betaalpagina’s moeten gemakkelijk aangemaakt worden en de betalingen moeten op een overzichtelijke manier binnen komen. Ook voor je boekhouding is het heel erg belangrijk dat alles goed op orde is.

Van belang is ook dat je het betaalsysteem kunt koppelen met alle bekende betaalmethodes zoals Paypal, iDEAL, Bancontact (België) en de creditcard.

Dit is belangrijk

Bij het kiezen van een systeem is het dus fijn als je er alles mee kunt regelen, zoals:

  • Het aanmaken van producten en abonnementen;
  • Het aanmaken van betaalpagina’s;
  • Het kiezen van meerdere betaalopties;
  • Het verwerken van de betalingen;
  • Instellen van betaaltermijnen;
  • Afschrijven van bankrekeningen;
  • Inzien van de betalingen;
  • Versturen van facturen;
  • Uitgebreide rapportages van bestellingen en betalingen;
  • Koppelen aan andere systemen.

Betaalsysteem website

Abonnementen en lidmaatschappen

Ook als je een lidmaatschap of abonnement aan wilt bieden aan je klanten, dan kun je niet zonder een betaalsysteem. Een abonnement verloopt helemaal automatisch. Met het juiste betaalsysteem wordt het bedrag automatisch van de rekening van de klant afgeschreven en ontvangt de klant automatisch een factuur. Je hoeft hier zelf dan helemaal niets meer aan te doen.

Wat kan het SYS platform voor je betekenen?

Via het SYS platform wordt dit allemaal voor je geregeld; alles is geautomatiseerd, dus je houdt meer tijd over om je bezig te houden met waar jij goed in bent. Je administratie kun je volledig automatiseren via het SYS platform. Klanten rekenen hun product of dienst eenvoudig online af, zonder dat ze hierbij afgeleid worden door andere zaken. De afreken pagina’s zijn ingericht voor een maximale conversie. Via het SYS platform kun je diverse betalingsopties aanbieden en het geld wordt direct overgemaakt naar jouw rekening.

De factuur voor de klant wordt ook automatisch aangemaakt en verstuurd; je hebt hier dus helemaal geen omkijken meer naar. SYS is zelfs te koppelen aan je boekhoudsysteem! Heeft de klant overige informatie nodig, zoals de locatie van een workshop of de inloggegevens van een online training? Dit krijgt de klant automatisch toegestuurd, zonder dat er nog een handmatige handeling aan vooraf gaat. Wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op!

Gerelateerde blogs

In de kennisbank van SYS Platform vind je tientallen handige blogs met tips en informatie. Heb je deze blogs al gelezen:

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Vergelijkingen
  • Website maken
  • Website optimaliseren
10 uur per maand besparen door afspraken automatisch in te plannen
Tijd besparen door afspraken automatisch in te plannen

Ik laat zien hoe je tot wel 10 uur handmatig werk per maand kunt besparen door afspraken automatisch in te plannen via je website. Het heen en weer mailen voor het plannen van een afspraak kan erg veel tijd kosten. Door deze agenda functie te gebruiken kun je tijd besparen en krijg je meer klanten.

E-mailmarketing voor beginners (Interview met expert Rachelle Blok)
E-mailmarketing voor beginners (Interview met expert Rachelle Blok)

In dit interview met e-mailmarketing expert Rachelle Blok ontdek je wanneer je het beste kunt beginnen met e-mailmarketing. Hoe bouw je goede marketing funnels op? Hoe kom je aan meer leads voor je marketing funnels? Ze vertelt ook hoe haar klant in 1 week meer dan 18.000 omzet haalde dankzij de four day cash machine methode.

Wanneer starten met e-mailmarketing
Wanneer starten met e-mailmarketing

Wanneer starten met e-mailmarketing? E-mailmarketing is een van de manieren om klanten te krijgen. Via een maillijst kun je websitebezoekers snel bereiken. In dit artikel lees je hoe je kunt starten met e-mailmarketing en wat je nodig hebt om een maillijst op te bouwen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gratis checklist voor coaches en opleiders

De KLIK methode voor meer resultaat (aanvragen en klanten) uit je website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches