Wat is een Website met Resultaat?

Een Website met Resultaat, dat wil jij toch ook?! Maar wat is een Website met Resultaat nou eigenlijk precies? Dat leg ik je in dit artikel uit waarbij ik focus op de 4 peilers die bepalen of jouw website resultaat oplevert.
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Als je start met een website, dan heb je vaak een doel voor ogen. Voor de een is het doel een online training starten en verkopen. Voor de ander is het juist betalingen en facturen automatiseren. Hoe dan ook, je wilt resultaat behalen! Daarom biedt SYS Platform jou de tools aan om een Webiste met Resultaat te bouwen. Maar wat houdt dat precies in? In dit artikel leg ik uit welke 4 peilers bepalen of jij een Website met Resultaat hebt.

Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    Definitie Website met Resultaat

    Als online ondernemer wil je niets liever dan resultaat behalen met je website. Enerzijds wil je een website die jouw bezoekers begeleidt en zorgt voor conversie. Anderzijds wil je meer rust, vrijheid en de mogelijkheid om op te schalen. Daarvoor is het noodzakelijk dat zoveel mogelijk processen geautomatiseerd worden.

    Deze factoren samen zorgen voor een Website met Resultaat: een website die de taken uit handen neemt en je automatisch klanten oplevert.

    We hanteren 4 peilers die samen een resultaatgerichte website creëren.

    4 peilers website met resultaat
    De 4 peilers voor een Website met Resultaat

    1. De reis bezoeker naar klant

    Er moet een duidelijke reis van bezoeker naar klant zijn. Zonder een duidelijke reis heeft het geen zin om bezoekers naar je website te sturen. Ze worden namelijk aan hun lot overgelaten. Het gevolg is dat ze snel weer weggaan. Naast dat jij je doel niet hebt bereikt, zorgt zo een korte websitebezoek ook nog eens voor een hoog bouncepercentage en korte sessieduur.

    Zorg daarom dat je precies hebt uitgestippeld welke route een bezoeker op jouw website moet afleggen om klant te worden. A.d.h.v. o.a. duidelijke call to actions kun je bezoekers aansporen om een volgende stap te nemen.

    “Zonder een duidelijke reis van bezoeker naar klant zullen bezoekers snel de website verlaten”

    2. Online betalen

    Het doel van je website is van je bezoekers daadwerkelijk klanten maken. Daarvoor is het noodzakelijk dat ze online kunnen afrekenen. Zorg er wel voor dat je gebruiksvriendelijke betaalmethoden gebruikt, zoals: iDeal en Bancontant.

    Betalen via de website is ontzettend goed voor de gebruiksvriendelijkheid. Je bezoekers weten waar ze aan toe zijn en jij hoeft niet elke keer handmatig een mail met factuur handmatig te verzenden.

    Nog een pluspunt voor jou is dat je direct het geld op jouw rekening hebt staan en dat je automatisch een factuur kunt genereren (mits je het juiste platform gebruikt). Hol niet nog langer achter openstaande facturen aan! Gun jezelf die rust en vrijheid door deze noodzakelijke processen te automatiseren. 

    3. Bereik vergroten met content

    Als je jouw reis van bezoeker naar klant hebt uitgestippeld en online betalingen geactiveerd hebt, dan is het tijd om jouw bereik te vergroten. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers aantrekken om zoveel mogelijk klanten te krijgen.

    Ik raad daarom aan om content te maken, zoals blogs of vlogs. Content kun je namelijk makkelijk delen op social media of via de maillijst. Zeker goede blogartikelen kunnen je resultaat opleveren. Daarnaast kan je jouw positionering in Google verbeteren, mits je rekening houdt met de SEO-richtlijnen.

    4. Een maillijst opbouwen

    Uiteindelijk wil je niet afhankelijk zijn van je blogartikelen om meer bezoekers te verzamelen. Daarom zou ik tot slot starten met het opbouwen van een maillijst.

    Eigenlijk doe je niets meer dan alle bezoekers op je website verzamelen in ruil voor iets kleinschaligs, maar waardevol. Bijvoorbeeld een gratis checklist of weggever. 

    Het voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van externe platformen (zoals social media, Google of advertenties). 

    Wijzelf bieden bijvoorbeeld een gratis checklist aan die je op elk blogbericht onderaan de pagina terugvindt. 

    een Website met resultaat - maillijst opbouwen
    Onderaan onze blogs bieden we een gratis checklist aan. Zo kunnen wij ondernemers helpen én een maillijst opbouwen.

    Een mailsysteem gebruiken

    Je kunt het beste gebruik maken van een mailsysteem om geautomatiseerd een maillijst op te bouwen. Wijzelf gebruiken MailBlue, de Nederlandse variant van ActiveCampaign. Ben je nog niet bekend met een mailsysteem, maar zou je er meer over willen weten? Probeer dan gratis MailBlue voor 14 dagen.

    Website-analyse: voldoe jij aan de 4 peilers voor een Website met Resultaat?

    Bovenstaande 4 peilers laten dus zien of jij een Website met Resultaat hebt. Twijfel je of je voldoet aan de voorwaarden? Of zou je willen weten wat de sterke kanten van jouw website is en wat er verbeterd kan worden?

    Vraag dan nu de website-analyse aan! Ik loop jouw website door en geef feedback over belangrijke onderdelen die een website maken of breken.

    De website-analyse krijg je als video in jouw mailbox en kan je zo vaak bekijken. Daarna vindt er nog een afsluitend gesprek plaats. Je kan dan nog eventueel vragen stellen over de review.

    Of je nou een website bij SYS hebt of ergens anders. Deze analyse is voor iedereen waardevol!

    Linda hoekstra
    Hoekstra & Hendriks

    Zojuist een website review van Maarten ontvangen. Super duidelijk en concreet, zodat ik meteen stappen kan nemen om mijn website te verbeteren. Absoluut een aanrader!

    Een Website met Resultaat met het SYS Platform

    Uiteraard biedt het SYS Platform alle tools aan om een Website met Resultaat te bouwen. Wil je weten hoe? Lees dit artikel waarin we uitleggen hoe je in 3 stappen een goede website bouwt!

    Conclusie

    Er zijn 4 peilers die bepalen of jij een Website met Resultaat hebt. De eerste is dat de reis van bezoeker naar klant duidelijk aanwezig is. Zo wordt je bezoeker begeleidt door de hele website. Daarnaast is de mogelijkheid om online te betalen essentieel voor de gebruiksvriendelijkheid. De derde peiler is het vergroten van je bereik met content. Blogs en vlogs zijn goede media om te delen op social media voor meer websitebezoekers. Tot slot moet je met je website een maillijst kunnen opbouwen. Zo kan je onafhankelijk van externe platformen jouw bezoekers benaderen.

    DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

    Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

    De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

    Aanbevolen artikelen

    • Alle
    • Automatiseren
    • Bedrijf opschalen
    • Klantverhalen
    • Ondernemen
    • Updates
    • Website maken
    • Website optimaliseren
    header WordPress handmatig updaten
    Waarom je WordPress updates altijd handmatig moet bijwerken

    Ben je beheerder van een eigen WordPress website? Dan heb je wellicht gezien dat er in augustus 2020 een nieuwe WordPress versie beschikbaar is waarmee je automatisch updates kunt bijwerken. In dit artikel leg ik je uit waarom je dit absoluut niet moet doen!

    header extern platform of website eigen beheer
    Een platform of een website in eigen beheer? De voor- en nadelen

    Er zijn zoveel verschillende opties om een website te beheren, maar uiteindelijk komt het neer op twee mogelijkheden: een website in eigen beheer of onderbrengen op een extern platform. In dit blogartikel bespreek ik de voor- en nadelen, zodat jij de juiste beslissing voor jezelf kunt maken.

    header Google Mijn Bedrijf handleiding
    Google Mijn Bedrijf – de handleiding voor elke ondernemer

    Wil jij ook beter gevonden worden in de zoekresultaten? Maak dan een bedrijfsprofiel aan met Google Mijn Bedrijf. In dit artikel leg ik je stap voor stap uit hoe je een account aanmaakt, welke instellingen belangrijk zijn en hoe je jouw account weer kan verwijderen.

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Download de gratis Checklist

    Meer Resultaat uit je Website

    Nu geen tijd om te lezen?👇

    Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

    Je ontvangt enkel één email met een reminder van dit artikel. 

    SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches