Als je start met een website, dan heb je vaak een doel voor ogen. Voor de een is het doel een online training starten en verkopen. Voor de ander is het juist betalingen en facturen automatiseren. Hoe dan ook, je wilt resultaat behalen! Daarom biedt SYS Platform jou de tools aan om een Webiste met Resultaat te bouwen. Maar wat houdt dat precies in? In dit artikel leg ik uit welke 4 peilers bepalen of jij een Website met Resultaat hebt.
Definitie Website met Resultaat
Als online ondernemer wil je niets liever dan resultaat behalen met je website. Enerzijds wil je een website die jouw bezoekers begeleidt en zorgt voor conversie. Anderzijds wil je meer rust, vrijheid en de mogelijkheid om op te schalen. Daarvoor is het noodzakelijk dat zoveel mogelijk processen geautomatiseerd worden.
Deze factoren samen zorgen voor een Website met Resultaat: een website die de taken uit handen neemt en je automatisch klanten oplevert.
We hanteren 4 peilers die samen een resultaatgerichte website creëren.

1. De reis bezoeker naar klant
Er moet een duidelijke reis van bezoeker naar klant zijn. Zonder een duidelijke reis heeft het geen zin om bezoekers naar je website te sturen. Ze worden namelijk aan hun lot overgelaten. Het gevolg is dat ze snel weer weggaan. Naast dat jij je doel niet hebt bereikt, zorgt zo een korte websitebezoek ook nog eens voor een hoog bouncepercentage en korte sessieduur.
Zorg daarom dat je precies hebt uitgestippeld welke route een bezoeker op jouw website moet afleggen om klant te worden. A.d.h.v. o.a. duidelijke call to actions kun je bezoekers aansporen om een volgende stap te nemen.
“Zonder een duidelijke reis van bezoeker naar klant zullen bezoekers snel de website verlaten”
2. Online betalen
Het doel van je website is van je bezoekers daadwerkelijk klanten maken. Daarvoor is het noodzakelijk dat ze online kunnen afrekenen. Zorg er wel voor dat je gebruiksvriendelijke betaalmethoden gebruikt, zoals: iDeal en Bancontant.
Betalen via de website is ontzettend goed voor de gebruiksvriendelijkheid. Je bezoekers weten waar ze aan toe zijn en jij hoeft niet elke keer handmatig een mail met factuur handmatig te verzenden.
Nog een pluspunt voor jou is dat je direct het geld op jouw rekening hebt staan en dat je automatisch een factuur kunt genereren (mits je het juiste platform gebruikt). Hol niet nog langer achter openstaande facturen aan! Gun jezelf die rust en vrijheid door deze noodzakelijke processen te automatiseren.
3. Bereik vergroten met content
Als je jouw reis van bezoeker naar klant hebt uitgestippeld en online betalingen geactiveerd hebt, dan is het tijd om jouw bereik te vergroten. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers aantrekken om zoveel mogelijk klanten te krijgen.
Ik raad daarom aan om content te maken, zoals blogs of vlogs. Content kun je namelijk makkelijk delen op social media of via de maillijst. Zeker goede blogartikelen kunnen je resultaat opleveren. Daarnaast kan je jouw positionering in Google verbeteren, mits je rekening houdt met de SEO-richtlijnen.
4. Een maillijst opbouwen
Uiteindelijk wil je niet afhankelijk zijn van je blogartikelen om meer bezoekers te verzamelen. Daarom zou ik tot slot starten met het opbouwen van een maillijst.
Eigenlijk doe je niets meer dan alle bezoekers op je website verzamelen in ruil voor iets kleinschaligs, maar waardevol. Bijvoorbeeld een gratis checklist of weggever.
Het voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van externe platformen (zoals social media, Google of advertenties).
Wijzelf bieden bijvoorbeeld een gratis checklist aan die je op elk blogbericht onderaan de pagina terugvindt.

Een mailsysteem gebruiken
Je kunt het beste gebruik maken van een mailsysteem om geautomatiseerd een maillijst op te bouwen. Wijzelf gebruiken MailBlue, de Nederlandse variant van ActiveCampaign. Ben je nog niet bekend met een mailsysteem, maar zou je er meer over willen weten? Probeer dan gratis MailBlue voor 14 dagen.
Website-analyse: voldoe jij aan de 4 peilers voor een Website met Resultaat?
Bovenstaande 4 peilers laten dus zien of jij een Website met Resultaat hebt. Twijfel je of je voldoet aan de voorwaarden? Of zou je willen weten wat de sterke kanten van jouw website is en wat er verbeterd kan worden?
Vraag dan nu de website-analyse aan! Ik loop jouw website door en geef feedback over belangrijke onderdelen die een website maken of breken.
De website-analyse krijg je als video in jouw mailbox en kan je zo vaak bekijken. Daarna vindt er nog een afsluitend gesprek plaats. Je kan dan nog eventueel vragen stellen over de review.
Of je nou een website bij SYS hebt of ergens anders. Deze analyse is voor iedereen waardevol!

Linda hoekstra
Hoekstra & Hendriks
Zojuist een website review van Maarten ontvangen. Super duidelijk en concreet, zodat ik meteen stappen kan nemen om mijn website te verbeteren. Absoluut een aanrader!
Een Website met Resultaat met het SYS Platform
Uiteraard biedt het SYS Platform alle tools aan om een Website met Resultaat te bouwen. Wil je weten hoe? Lees dit artikel waarin we uitleggen hoe je in 3 stappen een goede website bouwt!
Conclusie
Er zijn 4 peilers die bepalen of jij een Website met Resultaat hebt. De eerste is dat de reis van bezoeker naar klant duidelijk aanwezig is. Zo wordt je bezoeker begeleidt door de hele website. Daarnaast is de mogelijkheid om online te betalen essentieel voor de gebruiksvriendelijkheid. De derde peiler is het vergroten van je bereik met content. Blogs en vlogs zijn goede media om te delen op social media voor meer websitebezoekers. Tot slot moet je met je website een maillijst kunnen opbouwen. Zo kan je onafhankelijk van externe platformen jouw bezoekers benaderen.
Gerelateerde blogberichten