Bedankpagina maken voor je website; dit moet je weten!

Een bedankpagina maken voor je website; dit moet je weten

Met een goede bedankpagina neem je jouw bezoeker aan de hand. Je geeft vertrouwen door te laten zien dat een bestelling, contactformulier of inschrijving voor een e-book goed is overgekomen. En dat niet alleen, met een bedankpagina krijg je ook inzicht in conversie. We hebben een aantal handige tips voor een goede bedankpagina voor je op een rij gezet!
Een bedankpagina is een mooie manier om waarde te bieden aan je ideale klant. Het is een pagina waar een klant of bezoeker op terecht komt na het uitvoeren van een bepaalde actie. Dit kan een inschrijving zijn voor je nieuwsbrief, het invullen van een contactformulier of na het plaatsen van een bestelling. Als de bezoeker op een bedankpagina terecht komt, weet hij/ zij zeker dat de uitgevoerde actie goed is gegaan. Je kunt dit effect ook bereiken door het sturen van een bevestigingsmail. In sommige gevallen kom je op een bedankpagina terecht en krijg je ook nog een bevestiging per e-mail. Daarnaast is een bedankpagina erg handig voor online marketeers en website eigenaren. Je kunt namelijk meten hoeveel mensen er op jouw bedankpagina zijn geweest. Zo weet je precies hoe vaak jouw bezoekers de gewenste actie hebben uitgevoerd. Onderschat je bedankpagina niet. Het is namelijk een perfecte manier om bezoekers aan je te binden. In dit blog lees je wat je eraan moet doen om dit te bereiken.

Maak het persoonlijk

Het is erg belangrijk om in te spelen op de persoonlijke wensen van je bezoeker. Heb je al eens gedacht aan een persoonlijke video op je bedankpagina? Houd hier dus rekening mee als je de bedankpagina maakt. Het is altijd fijn als je persoonlijk aangesproken wordt, dit geeft je een gevoel van verbondenheid en het bouwt vertrouwen op. Ook kun je via de bedankpagina extra content aanbieden, waarvan je weet dat de bezoeker dit interessant vindt. Je kunt op deze manier echt waarde aan de klantbeleving toevoegen.

Maak gebruik van de informatie uit het formulier

Voordat een bezoeker op jouw bedankpagina terecht komt, heeft hij/ zij een formulier ingevuld. Om je boodschap nog persoonlijker te maken kun je de informatie uit het formulier gebruiken. In plaats van ‘Bedankt voor je aanvraag!’ kun je er dan van maken: ‘Welkom Hanna, dank je wel voor het aanvragen van de whitepaper Contentmarketing!’ Dit geeft direct duidelijkheid en klinkt een stuk vriendelijker.

Biedt content aan die gerelateerd is

Je kunt de bedankpagina ook gebruiken om je bezoeker verder te helpen. Je weet nu waar jouw bezoeker behoefte aan heeft of tegen welke problemen hij/ zij aanloopt. Je kunt hier op inspelen door het bieden van relevante content. Niet alleen help je je bezoeker hiermee, de kans is ook nog eens groot dat jouw bezoeker je website niet meer verlaat en/of regelmatig terugkeert. Heeft iemand bijvoorbeeld een adviesgesprek aangevraagd voor hulp bij burn-out? Verwijs dan door naar een artikel over herstellen na burn-out.

Creëer verwachting

Het is erg vervelend als je niet weet waar je aan toe bent. Je kunt op de bedankpagina duidelijk aangeven wat de volgende stap is. In sommige gevallen kun je de bezoeker direct geven waar hij/ zij om gevraagd heeft, bijvoorbeeld een whitepaper of ebook. In het geval van het adviesgesprek voor hulp bij burn-out kun je natuurlijk niet direct advies geven. Hiervoor moet je eerst in gesprek. Je kunt wel via de bedankpagina aangeven wat de volgende stappen zijn, bijvoorbeeld dat je binnen twee werkdagen telefonisch contact opneemt om een afspraak in te plannen.
Persoonlijke bedankpagina website
Hier zie je een voorbeeld van een bedankpagina op de website van SYS Platform

Zorg voor goede navigatie

Het is belangrijk dat op de bedankpagina de website navigatie goed duidelijk is. Zo kan de bezoeker verder op jouw website. Is dit niet duidelijk? Dan zal de bezoeker je website verlaten.

Social share buttons

Vergeet de Social Share buttons niet op je bedankpagina. Als iemand tevreden is over jouw service, dan kan diegene dit direct delen op zijn of haar Social Media kanalen. Niets is beter dan mond-tot-mond reclame.

Doe een onweerstaanbaar aanbod

Op de bedankpagina na je weggever kun je ook een onweerstaanbaar aanbod doen. Dit noemen we een Self-Liquidating Offer (SLO). Dus iemand download je e-book. Ze komen automatisch op de bedankpagina. Hier doe je de bezoeker een aanbod. Hiermee kun je als je adverteert direct de kosten van je advertenties dekken. En dat niet alleen, je helpt een bezoeker direct verder met de vragen die ze hebben. Zo bieden wij op onze website een gratis checklist aan. Op de bedankpagina doen we onze bezoekers een aanbod voor een website analyse, voor slechts drie tientjes. Met de software van SYS Platform heb je dit binnen een mum van tijd geregeld. Van het inrichten van de bedankpagina tot de koppeling met de betaalpagina. SLO bedankpagina

Vergeet de huisstijl niet

Wil je verwarring voorkomen en vertrouwen opwekken bij je bezoeker? Zorg er dan voor dat de bedankpagina in dezelfde stijl is als jouw website. Als er gebruik wordt gemaakt van externe systemen, bijvoorbeeld bij de nieuwsbrief, dan wordt vaak de huisstijl vergeten. Dit is een gemiste kans! Houd hier dus rekening mee.

Bedankpagina en conversie meten

Je kunt de bedankpagina ook gebruiken als meetpunt, hiervoor kun je gebruik maken van Google Analytics. Ook als je adverteert op bijvoorbeeld Google of Facebook, kun je de bedankpagina gebruiken om de conversiepixel van het specifieke platform op te plaatsen. Zo kun je precies bijhouden hoeveel bezoekers er via je advertenties op je bedankpagina terecht komen. We hebben een blog geschreven waarin we uitleggen hoe je het conversiepercentage meetbaar maakt. Hier lees je welke rol de bedankpagina heeft en hoe je dit instelt in Google Analytics. Zie: conversiepercentage en bedankpagina

Gerelateerde blogs

In de kennisbank van SYS Platform vind je tientallen handige blogs met tips en informatie. Heb je deze blogs al gelezen:
DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Vergelijkingen
  • Website maken
  • Website optimaliseren
Meer klanten aantrekken met het 'dit wil ik ook' principe
Klanten aantrekken? | Het “dit wil ik ook” principe
Hoe zorg je ervoor dat je zelf meer klanten aantrekt in plaats van dat je ze continu moet overtuigen om klant te worden? Ontdek een compleet nieuwe manier: het ‘dit wil ik ook’ principe. Vergroot je expertstatus via je website en maak nieuwe mensen enthousiast ...
Jouw website goed beveiligen met tweestapsverificatie
Jouw website goed beveiligen met tweestapsverificatie
Een goed beveiligde website is ontzettend belangrijk om te hebben. Voorkom dat jouw website gehackt wordt en zorg dat niet zomaar iedereen toegang heeft tot de achterkant van jouw website. Hoe beveilig je jouw website tegen aanvallen van buitenaf? Ontdek de voordelen van tweestapsverificatie!
Makkelijker salesgesprekken inplannen met een automatische afsprakenmodule op jouw website
Makkelijker salesgesprekken inplannen
Heb je weinig tijd, maar wil je wel makkelijker meer salesgesprekken inplannen in de tijd die je hebt? Ontdek de vier voordelen van een digitale agenda en hoe jij dit net als Astrid kunt toepassen. Dankzij deze super simpele strategie verhoog je de kans om ...

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis checklist voor coaches en opleiders

De KLIK methode voor meer resultaat (aanvragen en klanten) uit je website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

SYS Platform draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders