5 manieren om te systematiseren voor een menselijkere verbinding

Systematiseren kan juist een menselijkere verbinding met (potentiële) klanten bevorderen. Mits je weet hoe je slim kunt systematiseren. In dit blogartikelen delen we 5 manieren om te systematiseren.
Inhoudsopgave
    Een koptekst toevoegen om de inhoudsopgave te genereren

    Steeds meer dingen in je bedrijf zijn te systematiseren. Dat wordt vaak gezien als iets wat slecht is. Door te systematiseren zijn we bang dat we de menselijke verbinding verliezen met onze (potentiële) klanten. Maar is dat echt zo? Ik ben van mening dat systematiseren ervoor kan zorgen dat je juist meer menselijke verbinding hebt en mensen beter gezien en gehoord kan laten voelen.

    Een vraag die ik regelmatig krijg als ik een geautomatiseerd mailtje verstuur: “is dat een echt mailtje of een automatisch mailtje?” Het is best makkelijk te herkennen doordat er onderaan de mail een kopje staat om jezelf uit te schrijven van de maillijst.

    Als je automatische mails verstuurd wordt dat gezien als iets negatiefs. Er zijn zeker tools die verkeerd gebruikt worden waardoor je mensen lastig valt. Ontdek 5 manieren om te systematiseren voor een betere menselijke verbinding.

    5 manieren om slim te systematiseren

    Wat kun je systematiseren? En hoe zorg je ervoor dat je toch die menselijke verbinding behoudt? Lees alle voorbeelden die wij dagelijks inzetten. Zo krijg je een menselijkere verbinding met (potentiële) klanten en vergroot je de klantbeleving.

    1. Automatisch afspraken inplannen in jouw agenda

    Je kunt natuurlijk heen en weer mailen om een kennismakingsgesprek in te plannen of een andere afspraak te maken. Maar het handmatig inplannen van afspraken in je agenda kost veel tijd. 

    Gebruik maken van een agenda module is niet alleen voor jou fijn, maar ook voor klanten. Ze zien alle beschikbare opties en kunnen rechtstreeks in jouw agenda een datum prikken. Ze krijgen meteen een automatische bevestigingsmail met alle belangrijke informatie. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat er automatisch een link staat naar de Zoomsessie.

    Daarnaast is het ook mogelijk om automatische herinneringsmails te versturen. Iets wat je zelf zou vergeten te doen, maar wat de opkomstpercentage enorm verhoogt. Door slim te automatiseren komen meer mensen vaker op tijd bij afspraken en kun je meer resultaat halen uit salesgesprekken.

    2. Systematiseren van jouw e-mails

    Je kunt handmatig mails versturen of ervoor kiezen om dit één keer goed te systematiseren. E-mailmarketing is een waardevolle manier om contact te onderhouden met (potentiële) klanten.

    Het kan zijn dat iemand nog niet klaar is voor jouw aanbod. Door gebruik te maken van funnels kun je een band opbouwen zodat leads sneller klant worden. Je makkelijk meerdere mensen bereiken die op een lijst staan. Je kunt ook losse nieuwsbrieven versturen of groepen segmenteren. 

    Door vragen te stellen initieer jij het gesprek. Als mensen hierop reageren en antwoord geven op jouw vragen kun je ze echt verder helpen. Je kunt ze dan persoonlijk verder helpen. Echt met ze meekijken en met ze in contact komen. 

    Of wat dacht je van transactionele mails? Je verhoogt de klanttevredenheid wanneer je ze duidelijk informeert. Nadat ze een specifiek product aangeschaft hebben ontvangen ze een mail met belangrijke informatie. Waar ze een werkboek kunnen downloaden, een link naar jouw community of online training bijvoorbeeld. 

    3. Automatisch mailen van facturen

    Via de website kun je automatisch facturen laten genereren en koppelen aan jouw boekhoudsysteem. Hierdoor is jouw administratie altijd up-to-date en houd je tijd over om bezig te zijn met klanten. Het voorbereiden van coachingssessies, het geven van masterclasses of het organiseren van een community dag met jouw klanten. Je zet op die manier jouw tijd veel waardevoller in.

    4. Online trainingen verkopen

    Merk je dat je vaak dezelfde vragen krijgt en wil je graag meer mensen tegelijkertijd helpen? Dan is het een goede stap om al jouw kennis uit te werken tot een online training. Je kunt video’s opnemen, expert masterclasses toevoegen en het aanvullen met een werkboek of stappenplan. Deze kun je keer op keer verkopen. Benieuwd welke tools je nodig hebt? Bekijk dit blogartikel. 

    Het voordeel hiervanvoor jouw klanten is dat je tijdens 1-op-1 sessies veel meer de diepte in kan. Alle belangrijke informatie kennen ze al door jouw online training. Door persoonlijke adviezen te geven voor hun bedrijf kun je ze nog beter begeleiden.

    systematiseren en gamification technieken om de klantverbinding te vergroten
    Door slim te systematiseren kunnen we de klantbeleving vergroten en sneller ergens op inspelen.

    5. Je kunt relevante signalen instellen zodat je in actie komt

    Wanneer iemand klant wordt krijgen wij automatisch een seintje van het systeem. Vervolgens kunnen wij enthousiast een welkomstpakketje inpakken en versturen.

    Ook zetten wij gamification in om klanten te motiveren om meer resultaat te halen met hun website. Bij elke SYS Master mijlpaal ontvangen ze een leuk cadeautje.

    Deze notificaties die wij krijgen van de systemen die wij gebruiken zijn ontzettend handig. Ook voor jouw bedrijf zijn er vast een aantal relevante momenten waar jij van op de hoogte wilt blijven. Nieuwe aanmeldingen, felicitaties, mijlpalen. Feliciteer jij klanten op hun verjaardag? Hebben ze een doel bereikt tijdens jouw traject? Bedenk welke signalen jij wilt instellen zodat je de klantbeleving en tevredenheid kunt verhogen.

    Wat ga jij systematiseren?

    Welke 5 manieren van systematiseren zet jij al in? En heb je nieuwe ideeën gekregen om de band met potentiële klanten & de klantbeleving te vergroten? Bij SYS kiezen we voor the best of both worlds. We helpen jou om jouw website te optimaliseren met de nieuwste functionaliteiten zodat je op kunt schalen. En tegelijkertijd ben je geen nummertje. Wij nemen echt de tijd voor je en staan bekend om persoonlijk contact én confetti.

    GRATIS ADVIES INWINNEN?

    Plan een afspraak met een website expert!

    De afgelopen jaren hebben we meer dan 1000 websites geanalyseerd en verbeterdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt). Laat ons je helpen met een vrijblijvend adviesgesprek. Plan nu nog een afspraak in!

    Aanbevolen artikelen

    • Alle
    • Automatiseren
    • Bedrijf opschalen
    • Klantverhalen
    • Ondernemen
    • Updates
    • Vergelijkingen
    • Website maken
    • Website optimaliseren
    Google Search Console: wat is het en hoe werkt het?
    Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?
    Of je nou een visite kaartje hebt, een webshop, of een platform voor online trainingen; iedereen wilt meer bezoekers naar zijn website! Er zijn talloze manieren om verkeer naar je website te genereren, en niet elk type bezoeker is hetzelfde. Maar dan is natuurlijk wél ...
    Je website aanmelden bij Google
    Waarom word ik niet gevonden op Google?
    In de moderne wereld is online vindbaarheid essentieel voor het succes van jouw bedrijf. Klanten zoeken dagelijks op Google naar oplossingen voor hun problemen, zo ben jij (hopelijk) ook op dit blogartikel terecht gekomen. Hoe zorg je ervoor dat jouw website hoger in de zoekresultaten ...
    Meer succes behalen met klanten
    In 3 stappen succesvoller worden dankzij klanten
    Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw klanten succesvoller worden? Want het succes van klanten is ook jouw succes. Luister naar wat jouw doelgroep nodig heeft en behaal betere resultaten met jouw klanten. Lees de 3 handige stappen voor meer succes.

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Nu geen tijd om te lezen?👇

    Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

    Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

    SYS Platform draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders