Vergroot de opkomst van je salesgesprekken met 4 tips

Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen daadwerkelijk op komen dagen in je salesgesprekken? Pas deze 4 simpele tips toe en vergroot de opkomst van je salesgesprekken. Door deze 4 tips toe te passen vergroot je het opkomstpercentage, met als resultaat meer trajecten en opleidingen te verkopen.
Inhoudsopgave
    Een koptekst toevoegen om de inhoudsopgave te genereren

    Heel vervelend als mensen op het laatste moment de afspraak afzeggen of niet op komen dagen en helemaal niks meer van zich laten horen. Deze 4 tips kun jij direct toepassen zodat je de opkomst van je salesgesprekken vergroot. Bijna niemand komt bij ons niet opdagen dankzij deze tips!

    Meer salesgesprekken inplannen en een hogere opkomst door deze 4 tips

    Voordat je aan de slag gaat met deze tips is het handig om een agenda module in te stellen op jouw website. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van externe tools zoals Calendly of een alles in 1 platform kiezen waar dat al in zit. Je kunt er veel tijd mee besparen en het levert je ook meer klanten op. Er kunnen meerdere afspraken tegelijkertijd ingepland worden en alles gaat geautomatiseerd. Sinds wij deze optie hebben op onze website krijgen wij 2x zoveel afspraken binnen. En door het toepassen van de 4 simpele tips gaan bijna alle ingeplande salesgesprekken door!

    Tip 1: Zorg dat je altijd een bevestigingsmail verstuurt

    Stuur een bevestigingsmail van de afspraak zodat mensen het meteen in hun agenda kunnen noteren. Hierdoor vergeten mensen hun afspraak minder snel. Nog handiger is het om dit automatisch te doen. Dat kan door een afsprakenmodule in te stellen op je website.

    Vergroot de opkomst van je salesgesprekken met 4 tips
    Makkelijk en snel afspraken inplannen in je agenda & automatisch herinneringsmails versturen

    Tip 2: Maak duidelijk wat ze aan het salesgesprek hebben

    Waarom zouden ze naar dat gesprek moeten komen? Wat gaan ze leren? Dit gesprek moet waardevol zijn voor hun en niet voor jou. Voorafgaand aan een coachingstraject zou je bijvoorbeeld een intakegesprek in kunnen plannen. Hierin leg je uit waarom het goed is om deel te nemen aan dit traject en wat voor resultaat ze hieruit gaan halen.

    Tip 3: vergroot de opkomst door automatische herinneringsmails te versturen

    Zorg dat je een dag van tevoren automatisch een herinnering verstuurt. Mensen zijn druk, ze vergeten hun afspraken en kijken niet altijd in hun agenda. Stuur een herinneringsmail zodat ze nogmaals weten wanneer ze de afspraak hebben staan. Ze hoeven dan niet op het laatste moment te stressen, omdat ze het (bijna) vergeten zijn. Een hele simpele mail waarmee je de opkomst percentage van je salesgesprekken omhoog kunt krijgen. Door deze tip toe te passen zijn we van 60 naar 90-95% gegaan. Bijna niemand komt meer te laat of niet opdagen bij onze salesgesprekken.

    Tip 4: vraag om een telefoonnummer

    Wanneer iemand een afspraak in gaat plannen op je website, wil je graag ook het telefoonnummer hebben. Mocht het zo zijn dat diegene de afspraak toch vergeten is, dan kun je hem of haar opbellen en vragen wat er aan de hand is. Soms lukt het bijvoorbeeld niet om in te loggen in Zoom en wil je deze persoon ermee helpen. Veel beter dan helemaal niets van elkaar horen en een salesgesprek minder hebben.

    Automatiseer jouw handmatige processen en haal meer resultaat uit jouw website

    Ben je op zoek naar een platform waar je makkelijk afspraken in kunt laten plannen? Waarmee je automatisch een bevestigings- en herinneringsmail kunt versturen? Een website die jou meer resultaat oplevert? Plan dan een gratis intake gesprek in via onze website.

    GRATIS ADVIES INWINNEN?

    Plan een afspraak met een website expert!

    De afgelopen jaren hebben we meer dan 1000 websites geanalyseerd en verbeterdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt). Laat ons je helpen met een vrijblijvend adviesgesprek. Plan nu nog een afspraak in!

    Aanbevolen artikelen

    • Alle
    • Automatiseren
    • Bedrijf opschalen
    • Klantverhalen
    • Ondernemen
    • Updates
    • Vergelijkingen
    • Website maken
    • Website optimaliseren
    Google Search Console: wat is het en hoe werkt het?
    Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?
    Of je nou een visite kaartje hebt, een webshop, of een platform voor online trainingen; iedereen wilt meer bezoekers naar zijn website! Er zijn talloze manieren om verkeer naar je website te genereren, en niet elk type bezoeker is hetzelfde. Maar dan is natuurlijk wél ...
    Je website aanmelden bij Google
    Waarom word ik niet gevonden op Google?
    In de moderne wereld is online vindbaarheid essentieel voor het succes van jouw bedrijf. Klanten zoeken dagelijks op Google naar oplossingen voor hun problemen, zo ben jij (hopelijk) ook op dit blogartikel terecht gekomen. Hoe zorg je ervoor dat jouw website hoger in de zoekresultaten ...
    Meer succes behalen met klanten
    In 3 stappen succesvoller worden dankzij klanten
    Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw klanten succesvoller worden? Want het succes van klanten is ook jouw succes. Luister naar wat jouw doelgroep nodig heeft en behaal betere resultaten met jouw klanten. Lees de 3 handige stappen voor meer succes.

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Nu geen tijd om te lezen?👇

    Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

    Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

    SYS Platform draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders