Je hoeft klanten niet te overtuigen, je wilt dat ze zichzelf gaan overtuigen. Wanneer is de kans groter dat jij iets doet? Wanneer jijzelf iets graag wilt of wanneer iemand anders zegt dat jij iets moet doen? Dat is waar het ‘dit wil ik ook’ principe op gebaseerd is.
Hoe trek ik meer klanten aan met het ‘dit wil ik ook’ principe?
Hoe zorg je ervoor dat klanten jouw product zelf willen hebben?
1: Maak resultaten van vorige klanten zichtbaar
Het is belangrijk om de resultaten die je eerder hebt behaald met klanten te laten zien. Deel succesverhalen, recensies en toffe transformaties via je social media en op je website.
- Laat zien dat je die resultaten bereikt hebt. Als je jezelf verstopt als coach of opleider ziet niemand dat jij mooie dingen behaald hebt met klanten. Wat hebben zij allemaal bereikt dankzij jouw online programma’s of 1-op-1 coaching?
- Positoneer jezelf als dé expert. Wie heeft er allemaal al voor jou gekozen? Wie heb je al geholpen? Licht grotere namen, succesvolle samenwerkingen uit of plaats logo’s.
- Laat zien waar klanten regelmatig tegenaan lopen. Welke problemen hadden ze eerst? En hoe heb jij ze vervolgens geholpen? Welke stappen hebben ze gezet? Laat klanten aan het woord en laat ze dat zelf vertellen. Je kunt bijvoorbeeld video testimonials delen zoals onze SYS Master Stories.
Hierdoor krijgen ze nog meer vertrouwen om te kiezen voor jou. Zo zien anderen wat zij ook graag zouden willen en denken ze dus: dit wil ik ook! Een succesvolle methode om meer klanten aan te trekken.

2: Categoriseer resultaten en reviews
Voor elk probleem hebben wij mooie resultaten. Niet iedereen heeft dezelfde verwachtingen of wil hetzelfde resultaat behalen. Voor sommigen is dat door de 100.000 euro omzet heen te breken, voor de ander is een nieuwe website al een mooie mijlpaal. Voor elk specifiek probleem of oplossing waar mensen op zoek naar zijn kun je een review lezen.
De eerste stap is op zoek gaan naar succesverhalen van klanten. Heb je nog niet zoveel mooie resultaten? Ga net zo lang door totdat je bepaalde resultaten behaalt met klanten. De volgende stap is het verzamelen en zichtbaar maken aan de voorkant. Verzamel (Google) reviews en zet succesverhalen op je website. Laat je website steeds waardevoller worden.
Meer klanten, meer succesverhalen
Voor ons en voor onze klanten werkt het ‘dit wil ook’ principe onwijs goed. Kom in actie en ga aan de slag met testimonials! Samen aan de slag? Plan een gratis succesplan sessie in.