Hoe kun je makkelijk Google reviews verzamelen?

Online gaat het niet om hoe goed jij jezelf vind. Je online reputatie wordt bepaald door wat klanten over je zeggen. Google reviews zijn een mooie (onafhankelijke) manier om deze reviews te verzamelen.
Overzicht
    Een koptekst toevoegen om de inhoudsopgave te genereren

    Als je online een aankoop doet,  hoe weet je dan of de website waar mee je zaken doet te vertrouwen is? Reviews zijn een essentieel onderdeel om online vertrouwen op te bouwen. Zo’n 90% van de bezoekers leest eerst online reviews voordat ze over gaan tot een aankoop.

    Het hebben van goede reviews kan het verschil maken tussen het feit dat een bezoeker wel of geen klant wordt.

    Voordelen van Google Reviews

    Je kunt reviews zelf verzamelen en op je website plaatsen. Dit is de manier waarop de meeste ondernemers hun reviews verzamelen. Begrijp me niet verkeerd, het is super om testimonials te verzamelen. Maar Google Reviews hebben een paar voordelen ten opzichte van ‘gewone’ reviews.

    1. Reviews staan bij de zoekresultaten 
      Je kunt je onderscheiden van concurrenten meer en betere reviews te hebben. Dit is handig wanneer een klant op je bedrijf zoekt. Daarnaast is het ook nog eens gratis.
    2. Google Reviews zijn betrouwbaarder
      Alleen de reviewer kan bepalen wat er in de tekst komt. De eigenaar voor wie de review is, kan deze tekst niet aanpassen. Dit maakt het betrouwbaarder, omdat de website-eigenaar de testimonials niet zelf kan aanpassen (wat wel kan als je bijvoorbeeld zelf de reviews op een site plaatst).
    3. De reviews kun je op meerdere plekken laten zien
      De Google Reviews staan niet alleen in de zoekresultaten. Maar je kunt ze ook op je website laten zien. Andersom werkt dat niet. Als je een testimonial per mail hebt ontvangen, kun je deze ook niet in de zoekresultaten laten zien. Daarvoor moet de gebruiker de review op Google plaatsen.
    4. Met Google Reviews scoor je hoger in Google.
      Het hebben van positieve reviews is  voor Google (een van de vele) indicaties dat de website betrouwbaar is. Zeker bij Lokale SEO (Local SEO) kan kan dit helpen om hoger in Google te komen. Lees hier voor meer informatie over SEO.

    Maak het eenvoudig om een review te schrijven

    Wil je meer reviews verzamelen? Maak het dan zo makkelijk mogelijk om een review achter te laten. Hoe makkelijker je het maakt, hoe sneller iemand dit zal doen.

    In je Google Mijn Bedrijf dashboard beheer je jouw vestiging. Hier vind je ook een directe link om een review te laten schrijven

    Als alternatief kun je ook deze online tool gebruiken om de link te genereren. Zodra je die link hebt, kun je deze delen. Het werkt het beste om proactief klanten te vragen om een beoordeling achter te laten.

     

    Wanneer iemand de link opent, krijgt hij direct het verzoek om een review te schrijven voor jouw bedrijf. Ze kunnen een sterren beoordeling geven, een stukje schrijven en een foto uploaden bij hun review.

    Tips om aan meer reviews te komen

    1. Heb je een online training? Vraag dan in de laatste video om een review en plaats de link in onder de video.
    2. Lever je een product of dienst? Stuur dan een paar dagen na het leveren een mail met de vraag of de klant een review wilt achterlaten.
    3. Heb je hele tevreden klanten? Stuur ze een berichtje met de vraag voor het achterlaten van een review.

    Google Reviews toevoegen aan je site

    Het is mogelijk om de Google Reviews aan je website toe te voegen. Zo werken de reviews op twee plaatsen voor je (de zoekresultaten en je website). Plus, je kunt door linken naar de originele review, wat de review betrouwbaarder maakt dan een ‘normale’ review.

    Met SYS kun je heel eenvoudig Google Reviews aan je site toevoegen. Zoals het voorbeeld hieronder. Het mooie hiervan is dat automatisch de meest recente reviews kunnen worden opgehaald. Zo heb je altijd actuele reviews op je website staan.

    Andere tools voor reviews verzamelen

    Naast reviews verzamelen via Google en je website zijn er natuurlijk ook nog andere tools die daaraan bij kunnen dragen. Veelal zijn betaald, maar zorgen er ook voor dat je op een externe site jouw beoordeling kunt tonen. Deze is dan eenvoudig met je website te koppelen. 

    De meest bekende tools hiervoor zijn Kiyoh, Klantenvertellen, Trustpilot en voor webshops bijvoorbeeld Trusted Shops. De tools kunnen een goede bijdrage leveren in de betrouwbaarheid van de website of webshop en zorgen over het algemeen voor meer conversie op de website. Het kan dus het overwegen waard zijn om andere tools te koppelen aan je website.

    DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

    Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

    De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

    Aanbevolen artikelen

    • Alle
    • Automatiseren
    • Bedrijf opschalen
    • Klantverhalen
    • Ondernemen
    • Updates
    • Vergelijkingen
    • Website maken
    • Website optimaliseren
    Nieuw in SYS Strategie en support sessies, dashboard en funnels-3
    Nieuw in SYS: Strategie en support sessies, dashboard en funnels

    Continu zijn we bezig om het platform verder te verbeteren. Je kunt nu nog makkelijker om hulp vragen. Vanuit je SYS dashboard kun je jezelf aanmelden voor strategie en supportsessies. Ook kun je blauwdrukken downloaden en masterclasses bekijken om nog meer resultaat uit jouw website te halen. Daarnaast kun je handmatig omzet toevoegen en hebben we de funnel overzichten verbeterd.

    Brenda van Wegen - Overstappen van een Wix website naar een alles in 1 platform -2
    Overstappen van een Wix website naar een alles in 1 platform

    Brenda van Wegen coacht ambitieuze vrouwen die verlangen naar meer energie, vitaliteit, zelfvertrouwen en gelukkig zijn. Twee jaar geleden maakte ze de overstap van een Wix website naar het SYS Platform. Met Wix had ze beperkte mogelijkheden en was niks geautomatiseerd. Ze ging op zoek naar betere ondersteuning en meer resultaat. Ze maakt nu veel meer meters met haar website, scoort hoger in Google en heeft tijd over om te focussen op belangrijke zaken.

    Alles over adverteren op social media met Marlou Minten
    Alles over adverteren op social media | Interview met Marlou Minten

    In dit interview spreekt Maarten met Marlou Minten, marketing specialist van Your Marketing Minds met een focus op advertenties in Google, Facebook en Instagram. Wanneer start je met adverteren? Welk budget heb je nodig? Hoe kies je een marketingbureau? En wanneer mag je resultaat verwachten?

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Gratis checklist voor coaches en opleiders

    De KLIK methode voor meer resultaat (aanvragen en klanten) uit je website

    Nu geen tijd om te lezen?👇

    Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

    Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

    SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches