Hoe kun je makkelijk Google reviews verzamelen?

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin
Overzicht
    Add a header to begin generating the table of contents

    Als je online een aankoop doet,  hoe weet je dan of de website waar mee je zaken doet te vertrouwen is? Reviews zijn een essentieel onderdeel om online vertrouwen op te bouwen. Zo’n 90% van de bezoekers leest eerst online reviews voordat ze over gaan tot een aankoop.

    Het hebben van goede reviews kan het verschil maken tussen het feit dat een bezoeker wel of geen klant wordt.

    Voordelen van Google Reviews

    Je kunt reviews zelf verzamelen en op je website plaatsen. Dit is de manier waarop de meeste ondernemers hun reviews verzamelen. Begrijp me niet verkeerd, het is super om testimonials te verzamelen. Maar Google Reviews hebben een paar voordelen ten opzichte van ‘gewone’ reviews.

    1. Reviews staan bij de zoekresultaten 
      Je kunt je onderscheiden van concurrenten meer en betere reviews te hebben. Dit is handig wanneer een klant op je bedrijf zoekt. 
    2. Google Reviews zijn betrouwbaarder
      Alleen de reviewer kan bepalen wat er in de tekst komt. De eigenaar voor wie de review is, kan deze tekst niet aanpassen. Dit maakt het betrouwbaarder, omdat de website-eigenaar de testimonials niet zelf kan aanpassen (wat wel kan als je bijvoorbeeld zelf de reviews op een site plaatst).
    3. De reviews kun je op meerdere plekken laten zien
      De Google Reviews staan niet alleen in de zoekresultaten. Maar je kunt ze ook op je website laten zien. Andersom werkt dat niet. Als je een testimonial per mail hebt ontvangen, kun je deze ook niet in de zoekresultaten laten zien. Daarvoor moet de gebruiker de review op Google plaatsen.
    4. Met Google Reviews scoor je hoger in Google.
      Het hebben van positieve reviews is  voor Google (een van de vele) indicaties dat de website betrouwbaar is. Zeker bij Lokale SEO (Local SEO) kan kan dit helpen om hoger in Google te komen. Lees hier voor meer informatie over SEO.

    Maak het eenvoudig om een review te schrijven

    Wil je meer reviews verzamelen? Maak het dan zo makkelijk mogelijk om een review achter te laten. Hoe makkelijker je het maakt, hoe sneller iemand dit zal doen.

    In je Google Mijn Bedrijf dashboard beheer je jouw vestiging. Hier vind je ook een directe link om een review te laten schrijven

    Als alternatief kun je ook deze online tool gebruiken om de link te genereren. Zodra je die link hebt, kun je deze delen. 

     

    Wanneer iemand de link opent, krijgt hij direct het verzoek om een review te schrijven voor jouw bedrijf. Ze kunnen een sterren beoordeling geven, een stukje schrijven en een foto uploaden bij hun review.

    Tips om aan meer reviews te komen

    1. Heb je een online training? Vraag dan in de laatste video om een review en plaats de link in onder de video.
    2. Lever je een product of dienst? Stuur dan een paar dagen na het leveren een mail met de vraag of de klant een review wilt achterlaten.
    3. Heb je hele tevreden klanten? Stuur ze een berichtje met de vraag voor het achterlaten van een review.

    Google Reviews toevoegen aan je site

    Het is mogelijk om de Google Reviews aan je website toe te voegen. Zo werken de reviews op twee plaatsen voor je (de zoekresultaten en je website). Plus, je kunt door linken naar de originele review, wat de review betrouwbaarder maakt dan een ‘normale’ review.

    Met SYS kun je heel eenvoudig Google Reviews aan je site toevoegen. Zoals het voorbeeld hieronder. Het mooie hiervan is dat automatisch de meest recente reviews kunnen worden opgehaald. Zo heb je altijd actuele reviews op je website staan.

    DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

    Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

    De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

    Aanbevolen artikelen

    • Alle
    • Automatiseren
    • Bedrijf opschalen
    • Klantverhalen
    • Ondernemen
    • Updates
    • Website maken
    • Website optimaliseren
    header humanistische bezoeker
    De humanistische bezoeker: langzaam en o.b.v. emotie

    Een humanistische bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. In dit artikel gaan we dieper in op de humanistische bezoeker. Daarnaast laten we met voorbeelden zien hoe jij jouw website inricht voor dit type bezoeker.

    header spontane bezoeker
    De spontane bezoeker: snel en op basis van emotie

    Een spontane bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. Dit type bezoeker maakt snelle beslissingen op basis van emotie. In dit artikel leggen we uit hoe je spontane bezoekers herkent en hoe je dit implementeert op jouw website.

    header competitieve bezoeker
    De competitieve bezoeker: snel en op feiten gericht

    Een competitieve bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. Dit type bezoeker beslist snel en op basis van feiten. In dit blog artikel leggen we alles uit over de competitieve bezoeker.

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Scroll naar top
    Download de gratis Checklist

    Meer Resultaat uit je Website

    Nu geen tijd om te lezen?👇

    Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

    Je ontvangt enkel één email met een reminder van dit artikel. 

    SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform