Nieuw op SYS: directe betaallinks en automatische kortingscodes - SYS Platform

Nieuw op SYS: directe betaallinks en automatische kortingscodes

Het afrekenproces voor bezoekers omvat een aantal stappen: product in de winkelmand plaatsen, kortingsbon invullen en daarna doorgaan naar afrekenen. Maar dat kan sneller met de directe betaallinks. Hiermee maken we het jouw bezoeker nog makkelijker én zorgen we voor meer conversie!
Inhoudsopgave
    Een koptekst toevoegen om de inhoudsopgave te genereren

    Waarom zijn directe betaallinks belangrijk?

    Als online ondernemer wil je dat een bezoeker actie onderneemt op jouw website. Een betaling is een van de belangrijkste handelingen die een bezoeker uit kan voeren. Daarom is het belangrijk om het hele betaalproces onder de loep te nemen. Als een bezoeker op een website wil afrekenen, dan zijn er een aantal stappen die hij of zij moet doorlopen:

    1. Een bezoeker klikt op het product om te bestellen, waardoor het product in de winkelmand komt.

    2. Vervolgens gaat de bezoeker naar de winkelmand en ziet nog producten er in staan die hij eerder heeft toegevoegd aan de winkelmand maar niet wil afrekenen.

    3. De bezoeker verwijdert de onnodige producten en kan uiteindelijk doorgaan naar de afrekenpagina. Hier kan hij zijn gegevens invullen en betalen.

    Zoals je kan zien, er zijn aardig wat stappen nodig voor een bezoeker om een product af te rekenen. Hoe meer stappen er nodig zijn, hoe groter de kans dat een bezoeker afhaakt.

    Te veel stappen

    Een bezoeker moet minimaal 4 keer klikken om een product af te rekenen (product bestellen, winkelmand, naar afrekenpagina, betalen). Genoeg tijd voor een bezoeker om van gedachte te veranderen en een product niet aan te schaffen.

    Wil je weten hoe je dit proces kan vereenvoudigen? Neem dan een kijkje naar dit artikel.

    Opgeslagen producten in winkelmand

    Een bezoeker die nog twijfelachtig is, zal vaak een product in een winkelmand plaatsen, maar verder geen actie ondernemen. Deze producten worden voor een bepaalde tijd opgeslagen in de winkelmand. Als een bezoeker uiteindelijk één product wil afrekenen, dan moet hij/zij alle overige producten handmatig verwijderen. Dit kan een drempel zijn om het product niet af te rekenen.

    winkelmand zonder directe betaallinks
    Een volle winkelmand terwijl een bezoeker maar 1 product wil afrekenen, kan leiden tot geen aankoop

    Dat moet makkelijker kunnen, toch? Daarom heeft het SYS Platform de functionaliteit om directe betaallinks toe te voegen. Een directe betaalink zorgt ervoor dat een bezoeker bij het bestellen van een product gelijk op de afrekenpagina terecht komt. Alle overige producten in de winkelmand worden automatisch verwijderd. 

    Op deze manier slaat een bezoeker minimaal 2 stappen over en is er dus een kleinere kans dat de bezoeker afhaakt.

    Hoe werken Directe betaallinks?

    Directe betaallinks zijn erg simpel in gebruik. Hij leidt je bezoeker meteen naar de afrekenpagina voor het door hem of haar gekozen product. Het SYS Platform heeft alle techniek al voor jou uitgezocht. In twee simpele stappen kan jij gebruik maken van directe betaallinks:

    1. Een nieuw product aanmaken

    Wanneer je een nieuw product aanmaakt en opslaat, zie je nu de “Directe betaallink” bij het product staan.​

    directe betaallinks
    Bij SYS wordt automatisch een directe betaallink aangemaakt.

    2. Directe betaallink kopiëren en plakken

    Deze link kopieer en plak je op de gewenste plek. Bijvoorbeeld achten een button op je website of als hyperlink in een e-mail. In dit blogbericht geven nog meer tips hoe je directe betaallinks kan gebruiken

    Directe betaallinks en conversies verhogen

    Na het toevoegen van een directe betaallink kan de bezoeker gelijk een product afrekenen. Niet-afgerekende producten van voorgaande bezoeken worden automatisch uit de winkelmand gehaald.

    Hiermee vergroot je de kans op conversie, omdat ze geen extra stappen hoeven te ondernemen om af te reken.

    “Door directe betaallinks te gebruiken, kan je jouw conversie laten stijgen”

    Wanneer gebruik je Directe betaallinks?

    Je kan vrijwel overal directe betaallinks gebruiken i.p.v. gewone betaallinken (waar bezoekers eerst uitkomen op een winkelmand pagina). Let op: directe betaallinks zijn uitsluitend bedoeld om maximaal 1 product af te laten rekenen.

    Hierbij een aantal tips hoe jij efficiënt gebruik kan maken van directe betaallinks.

    Directe betaallinks op je website gebruiken

    Uiteraard is jouw website geschikt om directe betaallinks te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een verkooppagina voor een online training of voor de verkoop van een workshop. 

    E-mails en nieuwsbrieven

    Hoe makkelijk is het om via een e-mail een product aan te bieden met onderaan de directe betaallink?! De bezoeker wordt gelijk naar het afrekenscherm gestuurd. Geen afleiding en “right to the point”.

    Social media en andere vormen

    Social media is natuurlijk dé plek om aanbiedingen te promoten. Niet alleen aanbiedingen, maar ook nieuwe producten. Denk bijvoorbeeld aan de lancering van je nieuwe boek. Plaats het in een Facebookpost met een direct betaallinkje en laat de website de rest van het werk doen.

    Webinars nemen ook steeds toe in populariteit. Zo wordt een webinar vaak ingezet bij het geven van een (gratis) challenge  met als einddoel: het verkopen van een product. Via WebinarGeek kan je na afloop van een webinar een call to action presenteren waar je een directe betaallink aan kan toevoegen. Zo kunnen kijkers zich meteen inschrijven voor een opleiding of een e-book aanschaffen.

    Tot slot mogen we de advertenties niet vergeten. Zeker als nieuwe bezoekers op advertenties klikken, wil je natuurlijk niet dat ze afgeleid raken. Daar biedt de directe betaallink de perfecte oplossing voor.

    Ook nieuw: automatische kortingsbonnen toepassen

    Het is duidelijk dat directe betaallinks het afrekenproces voor bezoekers makkelijker maakt. Maar wat nou als je een tijdelijke korting wilt aanbieden voor een product? Een bezoeker moet normaal gesproken dan zelf een kortingscode invullen om korting te kunnen verrekenen.

    Ook daar heeft het SYS Platform een oplossing voor: naast directe betaallinks, kan je nu ook automatische kortingsbonnen toepassen m.b.v. directe betaallinks. Bezoekers hoeven op de link te klikken en ze komen gelijk op het afrekenscherm waar de korting al verrekend is.

    kortingscode directe betaallink
    Genereer automatisch kortingsbonnen

    Voor jouw klanten is het nu een stuk makkelijker om gebruik te maken van een kortingslink en hierdoor verhoog je weer de kans op conversie. Wil je gratis een product weggeven? Of al je klanten tijdelijk korting geven? Ook dan is het handig om automatische kortingsbonnen toe te passen. 

    Op deze manier gaven wij met kerst alle SYS-members automatisch korting: een gratis online training. De enige handeling om deze online training te ontvangen, is klikken op de link en het afrekenscherm invullen.

    kerstcadeau automatische kortingscode
    D.m.v. 1 klik konden SYS-members een product met 100% korting afrekenen

    Waarvoor gebruik je automatische kortingscodes?

    Automatische kortingscodes zijn dus makkelijk te gebruiken en kan de kans op conversie verhogen. Je kan voor verschillende gelegenheden automatische kortingscodes gebruik maken. Denk bijvoorbeeld aan een verjaardagsactie of jubileum van je bedrijf. Maar ook bij acties tijdens feestdagen, zoals Kerst, Nieuwjaar, Pasen, Halloween, Black Friday en Cyber Monday.

    Daarnaast zijn er natuurlijk nog andere mogelijkheden. Stel, je staat op een beurs en wilt heel makkelijk en snel potentiële klanten naar binnen slepen. Of je wilt een korting geven via (zakelijke) partners.

    Wil je meer weten over het slim inzetten van kortingsbonnen? Lees dan verder op deze pagina!

    Conclusie

    Directe betaallinks zorgen ervoor dat een bezoeker gelijk geleid wordt naar de afrekenpagina. Niet-afgerekende producten van voorgaande bezoeken worden automatisch verwijderd uit de winkelwagen. De kans dat een bezoeker nu afhaakt om te betalen wordt kleiner, met als gevolg: kans op een betere conversie.

    Met behulp van directe betaallinks kan je ook automatische kortingsbonnen generen. Bezoekers hoeven simpelweg op een link te klikken en ze komen gelijk op het afrekenscherm waar de korting al verrekend is!

    Succesplan

    Vind je dat het tijd wordt om écht resultaat te halen uit je website? Wil je weten waar je focus moet liggen, een meetbaar doel en concrete stappen om te ondernemen? Plan dan een persoonlijk gesprek met ons in. Samen kijken we wat voor jou de beste manier is om van jouw website een succes te maken. Bovendien krijg je van ons een duidelijk plan, zodat je meteen aan de slag kunt.

    DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

    Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

    De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

    Aanbevolen artikelen

    • Alle
    • Automatiseren
    • Bedrijf opschalen
    • Klantverhalen
    • Ondernemen
    • Updates
    • Vergelijkingen
    • Website maken
    • Website optimaliseren
    systematiseren voor een meer menselijke verbinding
    5 manieren om te systematiseren voor een menselijkere verbinding

    Systematiseren kan juist een menselijkere verbinding met (potentiële) klanten bevorderen. Mits je weet hoe je slim kunt systematiseren. In dit blogartikelen delen we 5 manieren om te systematiseren.

    Hoe werkt een website overstapservice - van losse systemen naar een alles-in-1 website platform
    Hoe werkt een website overstapservice?

    Wanneer is het handig om te wisselen van websiteplatform? Hoe werkt een website overstapservice en wat komt er allemaal bij kijken? Waar moet je opletten?

    Nieuwe mijlpaal voor het SYS Platform header
    Een nieuwe mijlpaal voor het SYS platform

    Per 1 januari 2024 neemt Erol Avci het bedrijf SYS Platform B.V. van Maarten en Vanessa over. Maarten en Vanessa blijven bij SYS werken, maar dan in een rol die zij leuker vinden. Erol heeft kennis, ervaring en een groot netwerk om SYS verder te laten groeien. Hij gaat investeren in het platform en het team aansturen, zodat alles nog beter aansluit op de behoefte van coaches en opleiders. Wat onder andere zal resulteren in nog meer nieuwe functionaliteiten! In dit bericht lees je wat dit voor jou als klant en/of partner betekent.

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Gratis checklist voor coaches en opleiders

    De KLIK methode voor meer resultaat (aanvragen en klanten) uit je website

    Nu geen tijd om te lezen?👇

    Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

    Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

    SYS Platform draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders