Klanten op korte termijn door de juiste content

Wil jij aan de slag gaan met het maken van content? In dit blogartikel leg ik uit wat het verschil is tussen korte en lange termijn strategie content. Wist je namelijk dat je op korte termijn ook veel resultaat kunt halen?

Als coach of opleider wil jij natuurlijk relevante content maken voor jouw doelgroep. Content die jouw doelgroep aanspreekt en interessant vindt. Er wordt vaak gezegd dat content goed is voor jouw lange termijn strategie en vindbaarheid. Dat is zeker waar! Maar wist je dat je ook content voor de korte termijn strategie kunt maken en hier veel impact mee maakt?

Verschillende soorten content

Er zijn twee soorten content: voor de korte of lange termijn strategie. Ik zal je uitleggen wat dat inhoudt: 

1. Lange termijn strategie

Je maakt content die jouw doelgroep graag wil zien. Jouw doelgroep gaat actief op zoek naar dit soort onderwerpen. Voor ons zijn het dit soort onderwerpen: hoger komen in Google, meer bezoekers krijgen via je website en meer klanten trekken.

2. Korte termijn strategie

Bepaal zelf welke content je graag wilt maken. Je kunt met dit soort content veel sneller resultaten halen. Natuurlijk is dit nog steeds interessante content voor jouw doelgroep, maar zij gaan hier minder actief naar zoeken. Je stuurt de content zelf door als je denkt dat iemand dit nodig heeft. 

Tijdens een intake gesprek is er meer tijd voor jou

Wegnemen van bezwaren in content

De content die ik maak is vaak gebaseerd op het wegnemen van bezwaren. Een voorbeeld: jij denkt misschien een website bouwer nodig te hebben, terwijl ik weet dat een website bouwer jou ook kan laten vallen. Het werk van een website bouwer is om websites te bouwen, niet om te onderhouden. Daar maak ik dan een video over en ik geef er extra uitleg over. Als ik merk dat deze informatie waardevol is voor iemand, kan ik zo de link doorsturen en hoef ik niet elke keer hetzelfde verhaal te vertellen.

De content kan ik dus strategisch inzetten en voor mij laten werken. Je hebt hier veel meer controle over dan de content voor de lange termijn strategie.

Content inzetten voor de korte termijn strategie

Als je bij SYS Platform een intake gesprek aanvraagt kom je op een bedankpagina terecht met allerlei video’s. Je kunt zelf video’s bekijken en artikelen lezen over onderwerpen die jou verder op weg zullen helpen. In het gesprek hoef ik deze informatie niet meer opnieuw te herhalen waardoor de gesprekken veel efficiënter verlopen. Bovendien is het veel leuker om op deze manier content te maken. Je maakt content die jij zelf graag wilt. 

Youtube kanaal SYS platform
Wekelijks plaatsen wij een video op ons Youtube kanaal

Ga jij aan de slag met dit soort content?

Ben je een coach of opleider en heb je weinig tijd? Dan zou ik aanraden om te focussen op de korte termijn strategie. Maak content die jij zelf graag wilt maken, gebaseerd op vragen en problemen die jij vaak hoort van klanten. Waar lopen mensen tegenaan? En hoe ga je al deze informatie verwerken? Je kunt bijvoorbeeld een eigen Youtube kanaal starten en wekelijks een video uploaden. Deze video kun je vervolgens doorsturen naar iemand die dat wel kan gebruiken

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Vergelijkingen
  • Website maken
  • Website optimaliseren
Wanneer starten met e-mailmarketing
Wanneer starten met e-mailmarketing

Wanneer starten met e-mailmarketing? E-mailmarketing is een van de manieren om klanten te krijgen. Via een maillijst kun je websitebezoekers snel bereiken. In dit artikel lees je hoe je kunt starten met e-mailmarketing en wat je nodig hebt om een maillijst op te bouwen.

Pim Janszen - Hoe presenteer je jezelf online
Hoe presenteer je jezelf online? Interview met Pim Janszen

Hoe presenteer je jezelf online? In dit interview deelt Pim Janszen welke vaardigheden je allemaal nodig hebt en vertelt hij hoe hij ondernemers helpt effectief spreken.

Hoe neem je afscheid van je website bouwer?
Hoe neem je afscheid van je website bouwer?

Wanneer is het tijd om afscheid te nemen van je website bouwer? En hoe neem je afscheid van je website bouwer? Dat leggen we uit in dit artikel!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gratis checklist voor coaches en opleiders

De KLIK methode voor meer resultaat (aanvragen en klanten) uit je website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches