Manieren om je online training in te zetten
Er zijn vele manieren om een online training in te zetten in een bedrijf. Hieronder staan een aantal manieren die jij kunt gebruiken om je online training in te zetten in jouw bedrijf.
1. Basistraining in combinatie real life verdieping
Een veelgebruikte manier om een online training in te zetten is om het aan te bieden in een traject. Stel dat je mensen helpt met afvallen. Je kunt de online training maken met video’s en werkboeken waarin je uitleg geeft over wat voor voedsel wel en niet goed is. Dat is de basis van je traject. Daar bovenop kun je, als extra optie, 1 op 1 sessies, webinars, Facebook lives en/of offline workshop dag als extra erbij verkopen.
Op deze manier geef je de klant de kans om met een lagere investering toch deel te nemen aan jouw programma en hem/haar van zijn/haar probleem af te helpen. Je helpt meer mensen zonder dat het jou meer tijd kost!
Zo werkt SYS ook
Bij de aanschaf van SYS Platform krijgen SYS-ers onze online training erbij. Hierin leggen we uit hoe je website resultaat oplevert. We laten voorbeelden zien van websites die klanten opleveren en vertellen waardoor dat komt.
We vinden het belangrijk om klanten naast deze basiskennis ook persoonlijk op weg te helpen. En dat kan gemakkelijk wanneer SYS-ers bij ons langs komen op kantoor.
Voor zowel ons als de klant is het fijn dat er een online training is. Zo kunnen SYS-ers deze kennis tot zich nemen wanneer het hun uitkomt, of dat nou in het weekend of in de avonduren is. En wij hoeven niet dezelfde stof tientallen keren opnieuw te vertellen, maar kunnen direct helpen met zijn/haar specifieke situatie.
2. Als bonus voor high-end klanten
Wanneer je een high-end klant 1 op 1 begeleidt, kun je jouw online training als bonus geven aan hem/haar. Stel dat je de online training normaalgesproken voor €300 verkoopt, dan vergroot je daarmee de waarde van je product of dienst!
Daarnaast hoef je hierdoor ook niet meer het fundament van jouw product of dienst telkens opnieuw uit te leggen, maar kun je met je high-end klant direct aan de slag om hem te begeleiden!
3. Als voorproefje aan je klant aanbieden
Je kunt jouw online training ook inzetten als voortraject. Daarmee bedoelen we om je online training strategisch neer te zetten in de reis van bezoeker naar klant. Door bijvoorbeeld een online training aan te bieden voordat de klant meedoet met jouw hoofdproduct, of dat nou 1op1 of een workshop is.
Hiermee kan je klant jou, je bedrijf en jouw manier van werken beter leren kennen voordat hij zijn beslissing maakt, zonder dat hij/zij grote risico (in geld of tijd) loopt. Daarnaast is het voor jou een leuke extra omzet 😉
Een online training is een leuke extra omzet!
Hoe zet jij jouw online training in?
Dit zijn enkele manieren waarop je je online training kan inzetten in je bedrijf. Maar we zijn heel benieuwd of jij nog meer ideeën hebt! We zouden het leuk vinden als je ze hieronder achterlaat in een reactie.