3 manieren om jouw online training te gebruiken

De populariteit van online training is niet meer te ontkennen. Vaak is het nog onduidelijk waar je precies een online training voor kan gebruiken. In deze blog leg ik 3 manieren uit hoe je een online training kan gebruiken.
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin
De populariteit van online training is niet meer te ontkennen. Vaak is het nog onduidelijk waar je precies een online training voor kan gebruiken. In deze blog leg ik 3 manieren uit hoe je een online training kan gebruiken.

Manieren om je online training in te zetten

Er zijn vele manieren om een online training in te zetten in een bedrijf. Hieronder staan een aantal manieren die jij kunt gebruiken om je online training in te zetten in jouw bedrijf.

1. Basistraining in combinatie real life verdieping

Een veelgebruikte manier om een online training in te zetten is om het aan te bieden in een traject. Stel dat je mensen helpt met afvallen. Je kunt de online training maken met video’s en werkboeken waarin je uitleg geeft over wat voor voedsel wel en niet goed is. Dat is de basis van je traject. Daar bovenop kun je, als extra optie, 1 op 1 sessies, webinars, Facebook lives en/of offline workshop dag als extra erbij verkopen.

Op deze manier geef je de klant de kans om met een lagere investering toch deel te nemen aan jouw programma en hem/haar van zijn/haar probleem af te helpen. Je helpt meer mensen zonder dat het jou meer tijd kost!

Voorbeeld: online training verkopen met als bonus een live workshop
Zo werkt SYS ook

Bij de aanschaf van SYS Platform krijgen SYS-ers onze online training erbij. Hierin leggen we uit hoe je website resultaat oplevert. We laten voorbeelden zien van websites die klanten opleveren en vertellen waardoor dat komt.

We vinden het belangrijk om klanten naast deze basiskennis ook persoonlijk op weg te helpen. En dat kan gemakkelijk wanneer SYS-ers bij ons langs komen op kantoor. 

Voor zowel ons als de klant is het fijn dat er een online training is. Zo kunnen SYS-ers deze kennis tot zich nemen wanneer het hun uitkomt, of dat nou in het weekend of in de avonduren is. En wij hoeven niet dezelfde stof tientallen keren opnieuw te vertellen, maar kunnen direct helpen met zijn/haar specifieke situatie.

2. Als bonus voor high-end klanten

Wanneer je een high-end klant 1 op 1 begeleidt, kun je jouw online training als bonus geven aan hem/haar. Stel dat je de online training normaalgesproken voor €300 verkoopt, dan vergroot je daarmee de waarde van je product of dienst! 

Daarnaast hoef je hierdoor ook niet meer het fundament van jouw product of dienst telkens opnieuw uit te leggen, maar kun je met je high-end klant direct aan de slag om hem te begeleiden!

Een voorbeeld van een online training

3. Als voorproefje aan je klant aanbieden

Je kunt jouw online training ook inzetten als voortraject. Daarmee bedoelen we om je online training strategisch neer te zetten in de reis van bezoeker naar klant. Door bijvoorbeeld een online training aan te bieden voordat de klant meedoet met jouw hoofdproduct, of dat nou 1op1 of een workshop is. 

Hiermee kan je klant jou, je bedrijf en jouw manier van werken beter leren kennen voordat hij zijn beslissing maakt, zonder dat hij/zij grote risico (in geld of tijd) loopt. Daarnaast is het voor jou een leuke extra omzet 😉

Een online training is een leuke extra omzet!

Hoe zet jij jouw online training in?

Dit zijn enkele manieren waarop je je online training kan inzetten in je bedrijf. Maar we zijn heel benieuwd of jij nog meer ideeën hebt! We zouden het leuk vinden als je ze hieronder achterlaat in een reactie.

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Website maken
  • Website optimaliseren
header humanistische bezoeker
De humanistische bezoeker: langzaam en o.b.v. emotie

Een humanistische bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. In dit artikel gaan we dieper in op de humanistische bezoeker. Daarnaast laten we met voorbeelden zien hoe jij jouw website inricht voor dit type bezoeker.

header spontane bezoeker
De spontane bezoeker: snel en op basis van emotie

Een spontane bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. Dit type bezoeker maakt snelle beslissingen op basis van emotie. In dit artikel leggen we uit hoe je spontane bezoekers herkent en hoe je dit implementeert op jouw website.

header competitieve bezoeker
De competitieve bezoeker: snel en op feiten gericht

Een competitieve bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. Dit type bezoeker beslist snel en op basis van feiten. In dit blog artikel leggen we alles uit over de competitieve bezoeker.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Download de gratis Checklist

Meer Resultaat uit je Website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt enkel één email met een reminder van dit artikel. 

SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform