Automatische inhoudsopgave

Nieuw op SYS: Automatische inhoudsopgave voor pagina's en artikelen. Dit weergeeft een overzicht met alle titels en kopjes op je pagina en gebruikers kunnen eenvoudig naar een onderwerp toe springen.
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin
Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    Waarom is een inhoudsopgave belangrijk?

    Bij lange artikelen (1.000 of meer woorden) is een inhoudsopgave aan te raden. Zo kunnen lezers meteen scannen wat er allemaal in het artikel besproken wordt. Er zijn twee voordelen.

    Het eerste voordeel 
    Het maakt de content een stuk beter behapbaar. Aangezien ze niet door de hele tekst hoeven te scrollen. Ook voor zoekmachines is het artikel beter gestructureerd, wat kan helpen met het verbeteren van je resultaten in de zoekmachines.

    Het tweede voordeel 
    Door te klikken op een onderwerp uit de inhoudsopgave, springt de bezoeker direct naar dat stuk in het artikel. Zo kan de bezoeker direct het stuk vinden wat voor hem/haar relevant is.

    Handmatig een inhoudsopgave maken

    Het handmatig maken van een inhoudsopgave kost veel tijd. Bij elke titel of kop moet een scroll-naar-dit-punt-anker-link worden ingesteld. Plus, wanneer de inhoud van het artikel veranderd, moet de inhoudsopgave weer worden bijgewerkt.

    Automatisch een inhoudsopgave laten genereren

    Vandaag hebben we een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan SYS: automatische inhoudsopgave.

    Dit is een nieuw element dat je kunt toevoegen aan je blog artikelen en pagina’s. De inhoudsopgave wordt automatisch gemaakt op basis van de titels en koppen uit het artikel. Bij elke kop die wordt toegevoegd of verwijderd, wordt de inhoudsopgave automatisch bijgewerkt.

    De inhoudsopgave kan helemaal aan eigen stijl worden aangepast. Plus, het is mogelijk om specifieke koppen uit te sluiten van de inhoudsopgave.

    automatische inhoudsopgave sys
    Voorbeeld van een automatische inhoudsopgave.

    Ook bovenaan dit artikel vind je een voorbeeld van een automatische inhoudsopgave.

    DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

    Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

    De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

    Aanbevolen artikelen

    • Alle
    • Automatiseren
    • Bedrijf opschalen
    • Klantverhalen
    • Ondernemen
    • Updates
    • Website maken
    • Website optimaliseren
    header humanistische bezoeker
    De humanistische bezoeker: langzaam en o.b.v. emotie

    Een humanistische bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. In dit artikel gaan we dieper in op de humanistische bezoeker. Daarnaast laten we met voorbeelden zien hoe jij jouw website inricht voor dit type bezoeker.

    header spontane bezoeker
    De spontane bezoeker: snel en op basis van emotie

    Een spontane bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. Dit type bezoeker maakt snelle beslissingen op basis van emotie. In dit artikel leggen we uit hoe je spontane bezoekers herkent en hoe je dit implementeert op jouw website.

    header competitieve bezoeker
    De competitieve bezoeker: snel en op feiten gericht

    Een competitieve bezoeker is één van de 4 typen bezoekers volgens het MBTI model. Dit type bezoeker beslist snel en op basis van feiten. In dit blog artikel leggen we alles uit over de competitieve bezoeker.

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Scroll naar top
    Download de gratis Checklist

    Meer Resultaat uit je Website

    Nu geen tijd om te lezen?👇

    Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

    Je ontvangt enkel één email met een reminder van dit artikel. 

    SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform