Kortingscodes wel of niet gebruiken?

Een nadeel van de kortingscode op je website. En tegelijkertijd een voordeel voor bezoekers.
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Het fenomeen kortingscode

Het beschikbaar maken van kortingscodes. Hoe handig is het nou eigenlijk?

Wij wilden Ecamm gaan aanschaffen en kwamen het volgende fenomeen tegen die we graag met jullie willen delen.

In het winkelmandje valt ons namelijk gelijk wat op: je hebt de optie om een kortingscode in te voeren. Wij waren niet op de hoogte van een kortingscode, maar raakten wel gelijk getriggerd.

We besloten via zoekmachines op het internet te zoeken naar kortingscodes voor Ecamm. En jawel, verschillende resultaten kwamen tevoorschijn met werkende kortingscodes.

Voor ons natuurlijk hartstikke fijn, want wij besparen er weer 8 dollar mee.

Het potentiële probleem

Maar het laat wel een duidelijk potentieel probleem zien. Op het moment dat klanten bij het afrekenen een kortingscode kunnen invoeren, kunnen ze getriggerd raken.

Ze kunnen kortingscodes opzoeken, waardoor jij potentieel omzet verliest.

Tegelijkertijd zal er voor een kleiner bedrijf misschien weinig of helemaal geen kortingscodes vindbaar zijn op zoekmachine.

Het laat echter wel zien dat het toevoegen van deze optie wel wat doet met het denkpatroon van een klant.

Een beter alternatief

Een goed alternatief is kortingscodes toe te passen via links. Als klanten naar deze link gaan, komen ze automatisch op de betaalpagina met de verwerkte korting. Zo is dit op SYS-platform erg makkelijk toe te passen. 

Op deze manier kan je gebruik maken van kortingscodes zonder dat de optie zichtbaar is voor klanten die willen afrekenen. 

D.m.v. een unieke kortingslink kom je gelijk op de afrekenpagina met de verwerkt korting.

Waar ga jij voor? Voor een kortingscode of een link? 

Laat het ons weten in de comments!

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Website maken
  • Website optimaliseren
header Katleen SYS-master
Binnen 10 dagen omzet met maar één salespagina

Met maar één salespagina binnen 10 dagen een mooie omzet realiseren. Dat is precies wat Katleen van Landschoot heeft gedaan! Als copywriter had ze het idee om een online programma voor ondernemers te maken. Daarvoor is ze naar SYS Platform overgestapt, met ontzettend mooi resultaat!

header Google Meet
Google Meet: innovatief videobellen – de handleiding

Ben jij op zoek naar een goede en makkelijke manier om te videobellen? Dan is Google Meet wellicht iets voor jou! Deze innovatieve tool van Google maakt het mogelijk om gratis met maar lieft 100 deelnemers te videobellen! In dit artikel bespreek ik de voor- en nadelen en hoe je er zelf mee aan de slag kunt gaan!

header WordPress handmatig updaten
Waarom je WordPress updates altijd handmatig moet bijwerken

Ben je beheerder van een eigen WordPress website? Dan heb je wellicht gezien dat er in augustus 2020 een nieuwe WordPress versie beschikbaar is waarmee je automatisch updates kunt bijwerken. In dit artikel leg ik je uit waarom je dit absoluut niet moet doen!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download de gratis Checklist

Meer Resultaat uit je Website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt enkel één email met een reminder van dit artikel. 

SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches