Kortingscodes wel of niet gebruiken?

Een nadeel van de kortingscode op je website. En tegelijkertijd een voordeel voor bezoekers.
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Het fenomeen kortingscode

Het beschikbaar maken van kortingscodes. Hoe handig is het nou eigenlijk?

Wij wilden Ecamm gaan aanschaffen en kwamen het volgende fenomeen tegen die we graag met jullie willen delen.

In het winkelmandje valt ons namelijk gelijk wat op: je hebt de optie om een kortingscode in te voeren. Wij waren niet op de hoogte van een kortingscode, maar raakten wel gelijk getriggerd.

We besloten via zoekmachines op het internet te zoeken naar kortingscodes voor Ecamm. En jawel, verschillende resultaten kwamen tevoorschijn met werkende kortingscodes.

Voor ons natuurlijk hartstikke fijn, want wij besparen er weer 8 dollar mee.

Het potentiële probleem

Maar het laat wel een duidelijk potentieel probleem zien. Op het moment dat klanten bij het afrekenen een kortingscode kunnen invoeren, kunnen ze getriggerd raken.

Ze kunnen kortingscodes opzoeken, waardoor jij potentieel omzet verliest.

Tegelijkertijd zal er voor een kleiner bedrijf misschien weinig of helemaal geen kortingscodes vindbaar zijn op zoekmachine.

Het laat echter wel zien dat het toevoegen van deze optie wel wat doet met het denkpatroon van een klant.

Een beter alternatief

Een goed alternatief is kortingscodes toe te passen via links. Als klanten naar deze link gaan, komen ze automatisch op de betaalpagina met de verwerkte korting. Zo is dit op SYS-platform erg makkelijk toe te passen. 

Op deze manier kan je gebruik maken van kortingscodes zonder dat de optie zichtbaar is voor klanten die willen afrekenen. 

D.m.v. een unieke kortingslink kom je gelijk op de afrekenpagina met de verwerkt korting.

Waar ga jij voor? Voor een kortingscode of een link? 

Laat het ons weten in de comments!

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Website maken
  • Website optimaliseren
header Google Mijn Bedrijf handleiding
Google Mijn Bedrijf – de handleiding voor elke ondernemer

Wil jij ook beter gevonden worden in de zoekresultaten? Maak dan een bedrijfsprofiel aan met Google Mijn Bedrijf. In dit artikel leg ik je stap voor stap uit hoe je een account aanmaakt, welke instellingen belangrijk zijn en hoe je jouw account weer kan verwijderen.

header websitebouwers
Waarom websitebouwers je laten vallen

Het lijkt de ideale oplossing voor als je te weinig tijd hebt om een website te bouwen: een websitebouwer inhuren. Ontdek in dit artikel waarom websitebouwers je als een baksteen laten vallen en of je daadwerkelijk minder tijd kwijt bent aan de website.

header in 3 stappen een website met resultaat met SYS
Een Website met Resultaat in 3 stappen met SYS

Ben jij van plan om te starten met SYS, maar sta je ergens anders online met je huidige website? In dit artikel leg ik je uit hoe wij jou in 3 stappen helpen om van je huidige website snel en efficiënt over te stappen naar het SYS Platform.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Download de gratis Checklist

Meer Resultaat uit je Website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt enkel één email met een reminder van dit artikel. 

SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform