Het fenomeen kortingscode
Het beschikbaar maken van kortingscodes. Hoe handig is het nou eigenlijk?
Wij wilden Ecamm gaan aanschaffen en kwamen het volgende fenomeen tegen die we graag met jullie willen delen.
In het winkelmandje valt ons namelijk gelijk wat op: je hebt de optie om een kortingscode in te voeren. Wij waren niet op de hoogte van een kortingscode, maar raakten wel gelijk getriggerd.
We besloten via zoekmachines op het internet te zoeken naar kortingscodes voor Ecamm. En jawel, verschillende resultaten kwamen tevoorschijn met werkende kortingscodes.
Voor ons natuurlijk hartstikke fijn, want wij besparen er weer 8 dollar mee.
Het potentiële probleem
Maar het laat wel een duidelijk potentieel probleem zien. Op het moment dat klanten bij het afrekenen een kortingscode kunnen invoeren, kunnen ze getriggerd raken.
Ze kunnen kortingscodes opzoeken, waardoor jij potentieel omzet verliest.
Tegelijkertijd zal er voor een kleiner bedrijf misschien weinig of helemaal geen kortingscodes vindbaar zijn op zoekmachine.
Het laat echter wel zien dat het toevoegen van deze optie wel wat doet met het denkpatroon van een klant.
Een beter alternatief
Een goed alternatief is kortingscodes toe te passen via links. Als klanten naar deze link gaan, komen ze automatisch op de betaalpagina met de verwerkte korting. Zo is dit op SYS-platform erg makkelijk toe te passen.
Op deze manier kan je gebruik maken van kortingscodes zonder dat de optie zichtbaar is voor klanten die willen afrekenen.

D.m.v. een unieke kortingslink kom je gelijk op de afrekenpagina met de verwerkt korting.
Waar ga jij voor? Voor een kortingscode of een link?
Laat het ons weten in de comments!