Kortingscodes wel of niet gebruiken?

Een nadeel van de kortingscode op je website. En tegelijkertijd een voordeel voor bezoekers.

Het fenomeen kortingscode

Het beschikbaar maken van kortingscodes. Hoe handig is het nou eigenlijk?

Wij wilden Ecamm gaan aanschaffen en kwamen het volgende fenomeen tegen die we graag met jullie willen delen.

In het winkelmandje valt ons namelijk gelijk wat op: je hebt de optie om een kortingscode in te voeren. Wij waren niet op de hoogte van een kortingscode, maar raakten wel gelijk getriggerd.

We besloten via zoekmachines op het internet te zoeken naar kortingscodes voor Ecamm. En jawel, verschillende resultaten kwamen tevoorschijn met werkende kortingscodes.

Voor ons natuurlijk hartstikke fijn, want wij besparen er weer 8 dollar mee.

Het potentiële probleem

Maar het laat wel een duidelijk potentieel probleem zien. Op het moment dat klanten bij het afrekenen een kortingscode kunnen invoeren, kunnen ze getriggerd raken.

Ze kunnen kortingscodes opzoeken, waardoor jij potentieel omzet verliest.

Tegelijkertijd zal er voor een kleiner bedrijf misschien weinig of helemaal geen kortingscodes vindbaar zijn op zoekmachine.

Het laat echter wel zien dat het toevoegen van deze optie wel wat doet met het denkpatroon van een klant.

Een beter alternatief

Een goed alternatief is kortingscodes toe te passen via links. Als klanten naar deze link gaan, komen ze automatisch op de betaalpagina met de verwerkte korting. Zo is dit op SYS-platform erg makkelijk toe te passen. 

Op deze manier kan je gebruik maken van kortingscodes zonder dat de optie zichtbaar is voor klanten die willen afrekenen. 

D.m.v. een unieke kortingslink kom je gelijk op de afrekenpagina met de verwerkt korting.

Waar ga jij voor? Voor een kortingscode of een link? 

Laat het ons weten in de comments!

GRATIS ADVIES INWINNEN?

Plan een afspraak met een website expert!

De afgelopen jaren hebben we meer dan 1000 websites geanalyseerd en verbeterdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt). Laat ons je helpen met een vrijblijvend adviesgesprek. Plan nu nog een afspraak in!

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Vergelijkingen
  • Website maken
  • Website optimaliseren
Google Search Console: wat is het en hoe werkt het?
Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?
Of je nou een visite kaartje hebt, een webshop, of een platform voor online trainingen; iedereen wilt meer bezoekers naar zijn website! Er zijn talloze manieren om verkeer naar je website te genereren, en niet elk type bezoeker is hetzelfde. Maar dan is natuurlijk wél ...
Je website aanmelden bij Google
Waarom word ik niet gevonden op Google?
In de moderne wereld is online vindbaarheid essentieel voor het succes van jouw bedrijf. Klanten zoeken dagelijks op Google naar oplossingen voor hun problemen, zo ben jij (hopelijk) ook op dit blogartikel terecht gekomen. Hoe zorg je ervoor dat jouw website hoger in de zoekresultaten ...
Meer succes behalen met klanten
In 3 stappen succesvoller worden dankzij klanten
Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw klanten succesvoller worden? Want het succes van klanten is ook jouw succes. Luister naar wat jouw doelgroep nodig heeft en behaal betere resultaten met jouw klanten. Lees de 3 handige stappen voor meer succes.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt een mail met een reminder van dit artikel

SYS Platform draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders