Share Your Site: leeremailmarketing.nl

In deze blog neemt Vanessa een kijkje op de SYS-website leeremailmarketing.nl. Ze geeft feedback op een salespagina en geeft waardevolle tips hoe de pagina nog beter zou kunnen worden.
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Website Review: leeremailmarketing.nl

Elke twee weken geef ik een gratis review op een pagina. Vandaag de verkooppagina van LeerEmailmarketing! Wil jij ook feedback op jouw website? Deel dan de pagina in de comments hieronder!

De pluspunten van deze pagina

Overzichtelijke uitstraling en indeling

De pagina is overzichtelijk ingedeeld in verschillende blokken. Elke blok heeft zijn eigen onderwerp. De achtergrondkleur wordt afgewisseld zonder dat het storend is. Ook de indeling is prettig. Als bezoeker wordt je meegenomen in het verhaal. Van het probleem naar de investering om het product te kopen.

Geen enkele afleiding op de pagina

Is het je opgevallen dat er geen menu aanwezig is op de pagina? En geen enkele andere link op de hele pagina? Dat zorgt ervoor dat je de bezoeker niet afleidt. Je wilt dat de potentiële klant óf je product koopt óf weg klikt. 

Grote opvallende oranje knoppen

Het is goed om je bezoeker een zetje in de rug te geven om jouw product te kopen. Dit doe je met de call to action. Bij Rachelle zijn ze groot en vallen ze goed op door de oranje kleur.

Hoe de pagina nog beter kan

Zorg dat de notificaties geloofwaardig zijn

Na een tijdje verschijnen er links onderin notificaties met “132 personen bekijken dit product nu”. Dat zou natuurlijk kunnen, maar op een vrijdagavond is het niet echt geloofwaardig.  Dat betekent dat je het vertrouwen van je bezoeker kwijtraakt! Denk daarom goed na óf je het wilt inzetten én hoe je het inzet.

Het idee achter zo’n notificatie is om, bijvoorbeeld, een gevoel van schaarste te geven aan je bezoeker. Zodat hij sneller de beslissing maakt om het product te kopen. Maar het kan ook tegen je werken. Laat zulke notificaties daarom niet te vaak zien.

Laat zien wat andere kopers van het product vinden

Het enige onderdeel wat ik mis op deze pagina zijn testimonials. Testimonials zijn reacties van kopers van het product. Zo laat je zien dat het product wat je verkoopt resultaat oplevert. Ook dit geeft vertrouwen bij de bezoeker.

Heb je een nieuw product en dus nog geen testimonials? Laat dan reacties zien van je klanten over jou of over andere producten van je.

Vertel alleen relevante informatie

De teksten bij de stukken over Rachelle en over Klaartje zijn best lang. De teksten zijn veel langer dan de foto ernaast. Het zou er mooier uitzien als dit korter is. Wat haal je dan weg?

Ga na wat bezoekers al weten wanneer ze op deze pagina komen. Kennen ze jou al? Of nog helemaal niet? Bij een verkooppagina kennen de bezoekers jou al een beetje, als het goed is. Plaats een korte samenvatting over jou. Het gaat erom dat je laat zien dat, in dit geval, Rachelle en Klaartje de personen zijn achter dit product.

Wil jij ook een review? Share Your Site!

Elke twee weken geef ik een gratis review. Ik check of de pagina duidelijk is. Klopt de indeling? Spreek je alle type bezoekers aan? Kortom, ik laat je zien hoe een bezoeker jouw website ervaart.

Wil jij ook feedback op jouw pagina? Deel dan de pagina in de comments hieronder!

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST​

Checklist: Meer Resultaat uit je Website!

De afgelopen jaren hebben we (Maarten en Vanessa) meer dan 700 websites geanalyseerdHierdoor weten we nu precies wat werkt (en absoluut niet werkt).

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • Automatiseren
  • Bedrijf opschalen
  • Klantverhalen
  • Ondernemen
  • Updates
  • Website maken
  • Website optimaliseren
header WordPress handmatig updaten
Waarom je WordPress updates altijd handmatig moet bijwerken

Ben je beheerder van een eigen WordPress website? Dan heb je wellicht gezien dat er in augustus 2020 een nieuwe WordPress versie beschikbaar is waarmee je automatisch updates kunt bijwerken. In dit artikel leg ik je uit waarom je dit absoluut niet moet doen!

header extern platform of website eigen beheer
Een platform of een website in eigen beheer? De voor- en nadelen

Er zijn zoveel verschillende opties om een website te beheren, maar uiteindelijk komt het neer op twee mogelijkheden: een website in eigen beheer of onderbrengen op een extern platform. In dit blogartikel bespreek ik de voor- en nadelen, zodat jij de juiste beslissing voor jezelf kunt maken.

header een Website met Resultaat
Wat is een Website met Resultaat?

Een Website met Resultaat, dat wil jij toch ook?! Maar wat is een Website met Resultaat nou eigenlijk precies? Dat leg ik je in dit artikel uit waarbij ik focus op de 4 peilers die bepalen of jouw website resultaat oplevert.

2 gedachtes op “Share Your Site: leeremailmarketing.nl”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download de gratis Checklist

Meer Resultaat uit je Website

Nu geen tijd om te lezen?👇

Ontvang dit artikel in je mailbox (voor later)

Je ontvangt enkel één email met een reminder van dit artikel. 

SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches