7 eye-openers hoe je website voor meer vrijheid kan zorgen – SYS Live #001

Het internet werkte helaas niet goed mee. Volgende keer beter. Bekijk de video met deze tool twee keer zo snel. Hieronder alle eye-openers op een rijtje!

Vrijheid is voor ons ontzettend belangrijk. Hoe wij onze tijd besteden is iets waar we regelmatig bij stilstaan. Vrijheid is voor ons: werken waar, wanneer en met wie wij willen.

We vinden het zonde van de tijd om iets te doen wat niet nodig is, wat ook automatisch kan. Met die tijd kun je beter andere belangrijke dingen doen, zoals tijd besteden met familie en vrienden, een boek schrijven of reizen. Daarom delen we deze 7 eye-openers!

 

Eye-opener 1: online trainingen

Dit is een van de grootste reden dat we vanuit Portugal kunnen werken en ons dus de meeste vrijheid geeft: online trainingen.

Door onze kennis over websites met resultaat online beschikbaar te maken voor onze klanten, hoeven we niet meer concepten telkens opnieuw uit te leggen. Hierdoor kunnen we met klanten direct de diepte in tijdens 1 op 1 gesprekken. Hoe het concept specifiek voor hen kan werken.

Daarnaast kunnen klanten de training volgen waar en wanneer zij willen.

 

Eye-opener 2: facturen en betalingen

Maak jij je facturen ook in Word? Wij eerst wel. Maar echt leuk vonden we het niet. Dus nu hebben we het geautomatiseerd. Facturen worden door ons boekhoudsysteem aangemaakt en verstuurd.

Dit proces kan je op je website mooi combineren met online trainingen! Klanten kopen een online training op je website, betalen via iDeal, de factuur wordt automatisch gemaakt en direct verstuurd. Scheelt ons veel tijd en energie!

 

Eye-opener 3: abonnementen

Abonnementen als service wordt nog relatief weinig gebruikt, maar geeft ontzettend veel vrijheid. Het mooie is dat dit je financiële zekerheid geeft, doordat je elke maand een vaste inkomstenbron hebt. De betalingen komen namelijk automatisch binnen via incasso’s.

Denk goed na hoe jij dit kan toepassen. Wat zou jouw doelgroep op een regelmatige basis willen of nodig hebben? Een voorbeeld hoe je dit kan toepassen is door een betaalde Facebook groep aan te maken waar je wekelijks of maandelijks een waardevolle training geeft.

Lijkt een abonnementsvorm jou wat en hoe zou je het inrichten?

 

Eye-opener 4: relatie met potentiële klanten

Via je website zou je de relatie met je potentiële klanten kunnen automatiseren. Even los of je dat zou willen en of het ‘goed’ is. Dat is een onderwerp voor de volgende SYS Live.

Je website is het eerste wat blije klanten doorsturen naar hun vrienden / collega’s. Het is belangrijk dat je op je website vertrouwen opbouwt. Dat deze bezoekers zich welkom voelen. Je kunt een relatie automatiseren door bijvoorbeeld e-mails te sturen die hen verder helpt.

 

Eye-opener 5: testimonials ontvangen

Dit is hoe wij eerst testimonials ontvingen. We mailden een blije klant met de vraag of ze een aanbeveling wilde schrijven. Een week later ontvingen we die, kopieerden we de tekst, zochten een foto erbij en plaatsten we het op de website. Dat duurde best lang en is niet hoe wij onze tijd het liefst gebruiken.

Nu gaat het veel fijner. Er wordt automatisch een email gestuurd met de vraag om een testimonial. Klanten vullen dit in op een pagina op onze website. Wij ontvangen een melding en kunnen de aanbeveling goed of afkeuren. En dan staat hij op de website!

 

Eye-opener 6: workshops aanmeldingen en betalingen

Een klant van ons geeft regelmatig workshops voor grote groepen waar klanten een klein bedrag betalen voor koffie en thee. Een avond van tevoren controleerde ze op haar bankrekening of iedereen die zich had aangemeld ook betaald had. En mensen mailen die het niet hebben gedaan. Super veel werk!

Door het aanmeldingsproces en betalingen voor je workshops via je website te laten gaan, hoeft dat niet meer! Klanten kunnen zich aanmelden via de website en eventueel betalen via iDeal. En natuurlijk automatisch een factuur ontvangen 😉

 

Eye-opener 7: afspraken inplannen

Ken je dat? Dat je een afspraak hebt met iemand en eerst drie keer heen en weer moet mailen om een tijd en datum af te spreken? Niet echt fijn.

Met een online afspraak tool is dat zo opgelost! De tool laat aan de persoon zien wanneer jij beschikbaar bent voor de afspraak. En degene met wie je afspreekt kiest zelf wanneer hij/zij ook kan. Jij ontvangt natuurlijk een bevestigingsmail 🙂

Heel fijn als je veel 1 op 1 gesprekken hebt, zoals een klant van ons het geval is. Eerst belden ze iedereen zelf op. Vaak kwam het niet uit of gingen ze naar Voicemail. Nu plant 2/3 van de potentiële klanten zelf een afspraak in!

 

Wat ga jij automatiseren zodat je meer vrijheid hebt?

Dit zijn 7 eye-openers die we jullie willen geven. Niet alles hoeft voor jou op toepassing te zijn. Maar het is wel goed om te weten dat het te automatiseren is! Kies er ééntje uit die voor jou relevant is en ga die implementeren. En wat ga je doen met de vrije tijd die je daarvoor terug krijgt?
 
 
Welke van deze 7 eye-openers ga jij als eerste implementeren? 
Laat het hieronder in de comments weten!

1 gedachte op “7 eye-openers hoe je website voor meer vrijheid kan zorgen – SYS Live #001”

  1. Supergoed artikel weer Maarten en Vanessa, dit zijn echt flinke tijdsbesparingen. Waardoor je als ondernemer de dingen kunt doen die je echt leuk vindt. En die daarnaast ook nog eens meer opleveren 🙂

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *