Hoe maak je blog artikelen die resultaat opleveren?

Wil jij weten hoe je resultaat haalt uit jouw blogs? Lees dan deze blog! Maarten geeft jou bruikbare tips hoe je daadwerkelijk strategisch gebruik kan maken van blogs.
Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Moe van die eindeloze standaardtips?

We krijgen steeds vaker dezelfde vraag te horen: hoe maak ik blog artikelen die daadwerkelijk resultaat opleveren? Je stopt veel tijd in het schrijven van een blog en je wilt uiteindelijk dat je er resultaat uit kan halen.

We kennen allemaal deze standaardtips die eindeloos vindbaar zijn op het internet. En laten we eerlijk zijn. Met deze “tips” krijg jij geen nieuwe inzichten en wil jij jouw tijd niet aan verdoen

Gelukkig gaan wij in deze blog er dieper op in en geven we je tips en inzichten die jij wél kan gebruiken!

Lees hier de tips en strategieën die wij gebruiken om onze content succesvol te maken.

Tip 1: Maak je content evergreen

Dit is de allerbelangrijkste tip die we jullie mee kunnen geven. Zorg ervoor dat je de content tijdloos maakt, zodat je deze meerdere keren opnieuw kan gebruiken.

Wij promoten onze blogs om de 2 maanden op onze Facebook pagina. Daarnaast verwerken we ze ook in onze e-mail funnels. Zo krijgen ook nieuwe aanmelders automatisch een aantal van onze waardevolle blogs te lezen. Dit bespaart je uiteindelijk veel tijd.

 

Houd de verdeling in tijd goed in de gaten: 20% van je tijd zou in het schrijven van blogs moeten zitten en 80% in het verspreiden van jouw content.

Tip 2: Schrijf je content voor één specifieke doelgroep

Vaak wordt de fout gemaakt om content zo algemeen mogelijk te maken in de hoop dat  zoveel mogelijk mensen zich aangesproken voelen.

Doe dit vooral niet!

Het is onmogelijk om iedereen aan te spreken met een blog en de kans is groter dat lezers zich minder snel aangesproken voelen. Richt je onderwerp daarom op één specifieke doelgroep om meer resultaat eruit te halen.

Als je meerdere doelgroepen hebt, dan is het verstandig om verschillende blogs te schrijven. Bij het schrijven van een blog over het optimaliseren van een webwinkel spreken we alleen webwinkel eigenaren aan. Als oplossing schrijven we ook een blog over het optimaliseren van online trainingen om andere ondernemers aan te spreken.

Te algemeen schrijven zorgt voor een “net-niet” gevoel waardoor je uiteindelijk weinig man daadwerkelijk aanspreekt.

Schrijf een blog over één specifieke doelgroep. Als je meerdere doelgroepen hebt, dan kan je verschillende blogs schrijven om uiteindelijk jouw verschillende doelgroepen aan te spreken.

Tip 3: Welke actie wil je bereiken met jouw blog?

Wat is de volgende stap die lezers moeten maken na het lezen van jouw blogs? Moeten ze een E-book downloaden, een gratis kennismakingsgesprek aanvragen of wellicht inschrijven voor een challenge?

Lees hier hoe je deze stap kan maken.

Tip 4: Maak verwijzingen naar een relevant blog artikel

Dat is eigenlijk precies wat we hier boven doen. Door te verwijzen naar andere blogs blijven lezers langer op jouw website. Daarmee vergroot je de kans dat ze een volgende actie ondernemen.

Tip 5: Maak zoveel mogelijk content in één keer

Neem een dag om een batch aan verschillende blogs te schrijven. Neem hier de tijd voor en haal wat jij nodig hebt in huis: misschien heb je een fotograaf nodig, of wil je ergens rustig schrijven zonder internetverbinding.

 

Het voordeel van een batch is dat je altijd een buffer hebt, die je op verschillende momenten kan gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan wekelijks een blog wil plaatsen, maar net die week geen tijd hebt om te schrijven. Of je ziet dat je de laatste paar dagen een enorme stijging aan bezoekers op jouw website hebt. Een mooi moment om wat extra content te uploaden.

We hopen dat jullie met deze tips ook resultaat uit jullie blogs kunnen halen. Welke tip ga jij gebruiken? Laat het ons weten in de comments!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
SYS Platform draait op SYS PlatformSYS Platform