5 succesvolle tips uit het boek van Maarten & Vanessa

Heb jij een eigen onderneming en wil jij online je business opzetten? Of heb je al een online-onderneming, maar is het resultaat nog matig? Dan is het boek van Maarten en Vanessa iets voor jou! In “Expert Tips voor websites met resultaat” geven zij 50 praktische tips weg om jouw website succesvol te maken.

In dit artikel zal ik 5 efficiënte tips met jullie delen uit het boek om jullie alvast een eindje op weg te helpen!

"Expert Tips voor websites met resultaat" heeft een nummer 2 positie gehaald in de Top 100 Management Boeken.

Tip 1: Omschrijf je ideale klant

Vaak willen we zoveel mogelijk klanten, want dat betekent meer succes. Maar is dit echt zo? Als jij je op iedereen richt, dan voelt niemand zich echt aangesproken. Maak daarom voor jezelf duidelijk wie jij het allerliefst als klant helpt. Zo zullen potentiële klanten zich sneller aangetrokken voelen tot het product dat jij ze aanbiedt.

Houd daarom altijd rekening met de volgende 3 factoren:
Probleem: waar willen je klanten mee geholpen worden?
Demografisch: wat zijn de fysieke eigenschappen?
Psychografie: Wat zijn de persoonlijke eigenschappen?

Heb je antwoord op deze vragen, dan heb je jouw ideale klant gevonden.

Tip 2: De website zelf maken of laten maken?

Nu je een idee hebt welke klanten jij aan wilt trekken, is het tijd om een website te maken. Een website maken is natuurlijk allemaal wel leuk en aardig, maar laten we niet vergeten dat het tijd, energie en geld kost. Bepaal voor jezelf welke van de 3 aspecten voor jou het minst belangrijk is. Als dat in dit geval geld is, dan kun je overwegen om de website niet zelf te maken. Echter, is tijd het minst belangrijk, dan is het misschien verstandig om zelf de website te maken. 

Tip 3: Schrijf vanuit je ideale klant

Ondertussen hebben we een idee wie jouw ideale klant is. Belangrijk is dat dit ook goed op de website zichtbaar is. De kans is anders groot dat je klanten verliest. Het is daarom van groot belang door jouw homepage aantrekkelijk is voor jouw ideale klant. Zij moeten beknopt kunnen terugvinden wat jij aanbiedt, voor wie, maar ook het resultaat moet zichtbaar zijn.

Verder is het goed om naar het taalgebruik te kijken. Is jouw doelgroep jonge adolescenten? Dan heeft het vaak weinig zin om deftige zinnen te gebruiken. Je wilt namelijk niet dat klanten weg schrikken van ingewikkelde teksten.

Tip 4: Bouw automatisch een relatie op

Ondertussen heb je een website opgezet: je weet wie jouw ideale klant is en hoe je ze moet aanspreken. Je hebt een aantal volgers en je maillijst begint daardoor steeds te groeien. Het is zonde om geen gebruik te maken van deze lijst. Stuur daarom regelmatig e-mails naar je klanten. Je kan bijvoorbeeld automatische mails laten versturen die de klant om een x aantal dagen ontvangt. Let er ook op dat je niet alleen verkoopmails verstuurd. De kans wordt dan groter dat een klant zich afmeldt. Probeer daarom ook de klant beter te leren kennen. Een goede relatie is namelijk de basis voor een succesvol bedrijf.

Tip 5: Maak afrekenen zo makkelijk mogelijk

Nu je tijd en energie hebt geïnvesteerd in jouw bezoekers, willen zij klant bij jou worden. Ze hebben een product geselecteerd en willen gaan afrekenen. Het proces afrekenen moet zeker niet onderschat worden. Vraag zo min mogelijk informatie bij het afrekenen. We weten allemaal dat er niks zo vervelend is als tientallen vakken invullen met informatie voordat je kan afrekenen. Daarnaast kan het helpen om testimonials toe te voegen van tevreden klanten. Dit kan iemand net over de streep halen om toch een aankoop te doen.

Zo zie je maar weer dat er veel punten zijn waar je aan moet denken om een succesvolle website te creëren. Het Boek “Expert Tips voor websites met resultaat” van Maarten en Vanessa is daarom echt een aanrader. Met deze 50 tips maak jij van jouw onderneming een succes!

Geïnspireerd en wil jij het boek bestellen?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *